تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:32
129 بازدید
کد خبر : 899

استعفای کارمندان گوگل در پی اخراج محقق هوش مصنوعی

استعفای کارمندان گوگل در پی اخراج محقق هوش مصنوعی

پس از اخراج یک محقق هوش مصنوعی از گوگل، اکنون دو کارمند دیگر این شرکت به نشانه اعتراض از شغل خود استعفا داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چندی قبل گوگل یک محقق هوش مصنوعی خود به نام «تیمنیت گبرو» را اخراج کرد. اکنون یکی از مدیران بخش مهندسی و یک مهندس نرم افزار در اعتراض به اخراج او، از سمت خود در گوگل استعفا داده‌اند. چنین روندی نشان از اختلافات ادامه دار در زیر مجموعه آلفابت دارد.

«دیوید بی کر» یکی از مدیران گوگل پس از ۱۶ سال فعالیت، این شرکت را ترک کرد. به گفته او، اخراج گبرو تمایلش به ادامه فعالیت در گوگل را از بین برد. او در نامه‌ای نوشته است: نمی‌توانیم ادعا کنیم به تنوع عقاید و آرا اعتقاد داریم و بعد غیاب مشکوک برخی از همکارانمان را نادیده بگیریم.

«وینش کانان» مهندس نرم افزار فعال در گوگل نیز روز گذشته در توئیتر خود اعلام کرد به دلیل رفتار نادرست گوگل با گبرو و «کریستینا کرلی» این شرکت را ترک می‌کند. کرلی یکی از کارمندان جذب نیرو در گوگل بود که ادعا می‌کرد به ناحق اخراج شده است.

گوگل هنوز در این باره اظهار نظری نکرده اما به بیانیه‌های پیشین خود اشاره کرده که پس از اخراج گبرو به دنبال بازگردندان اعتماد کارمندانش است. همچنین این شرکت به تردیدهایی درباره اتهامات کرلی علیه خود نیز اشاره کرده است.

این دو کارمند گوگل در حالی از سمت خود استعفا کرده‌اند که خواستار تعهد شرکت به آزادی آکادمیک و تغییراتی مدیریتی در گوگل بوده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه