تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:20
255 بازدید
کد خبر : 1753

استفاده از هوش مصنوعی برای مقابله با بخش تاریک وب

استفاده از هوش مصنوعی برای مقابله با بخش تاریک وب

در کنار بخش عادی وب که برای مطالعه خبر، ارسال ایمیل و غیره استفاده می‌شود، بخش دیگری از وب برای فعالیت‌های غیرقانونی به کار می‌رود که هوش مصنوعی درک بهتر آن را ممکن خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک اکسپلور، بخش تاریک وب میزبان سایت‌هایی ناشناس برای خرید و فروش اطلاعات خصوصی کاربران، مواد مخدر، محتوای هرزه نگارانه، اسلحه و حتی قاچاق انسان است. پلیس و مقامات قضائی در کشورهای مختلف جهان سال هاست که برای متوقف کردن فعالیت بخش تاریک وب در تلاش هستند، اما چالش‌های فراروی تحقیق و بررسی در این زمینه باعث شده گردانندگان این قسمت از فضای مجازی آزادانه به تخلفات خود ادامه دهند.

محققان دانشگاه ام آی تی می‌گویند ماهیت پیچیده و غیرقابل ردگیری فعالیت‌های بخش تاریک وب یک چالش جدی است. از سوی دیگر بسیاری از سایت‌های فعال در این بخش عمر کوتاهی داشته و بعد از کلاهبرداری‌های کلان به سرعت غیرفعال می‌شوند. اما با طراحی یک نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توان داده‌های موجود را به سرعت تحلیل و افراد خلافکار فعال در بخش تاریک وب را ردگیری کرد.

این نرم افزار می‌تواند ارتباط میان خریداران و فروشندگان خدمات مختلف در بخش تاریک وب را در لایه‌های مختلف آن شناسایی و ردگیری کند تا تغییر مکرر سایت‌های فعال نیز خللی در تحقیقات پلیسی ایجاد نکند.

نرم افزار یادشده می‌تواند نمایه‌ای دقیق از هر یک از خلافکاران بخش تاریک وب ایجاد کند تا با بررسی‌های فنی، حتی در صورت تغییر نام کاربری این افراد باز هم قابل ردگیری و شناسایی باشند. این ردگیری‌ها محدود به بخش تاریک وب نیست و می‌تواند در بخش عادی وب نیز ادامه یابد.

این نرم افزار از توانایی خوبی برای پردازش حجم بالایی از اطلاعات نیز برخوردار است و نیاز پلیس به بررسی دستی اطلاعات خلافکاران بخش تاریک وب را برطرف می‌کند. پژوهشگران ام آی تی دقت این نرم افزار را ۹۵ درصد تخمین زده و می‌گویند در حال تکمیل قابلیت‌های آن هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه