تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:08
155 بازدید
کد خبر : 1545

استفاده پلیس هنگ کنگ از هوش مصنوعی برای شناسایی معترضان

استفاده پلیس هنگ کنگ از هوش مصنوعی برای شناسایی معترضان

پلیس و نیروهای قضایی هنگ کنگ برای شناسایی هویت معترضان در این کشور از یک نرم افزار هوش مصنوعی استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهونیوز، نرم افزار هوش مصنوعی مذکور با بررسی عکس ها و ویدئوهای اعتراض های خیابانی و شناسایی چهره افراد معترض، این اطلاعات را با داده های موجود در یک پایگاه داده متعلق به پلیس مقایسه می کند و در نهایت هویت افراد را به دست می آورد.

هنوز مشخص نیست آیا از این اطلاعات برای دستگیری عملی فرد یا افرادی در هنگ کنگ استفاده شده است یا خیر. پلیس هنگ کنگ این فناوری را از یک شرکت استرالیایی به نام iOmniscient خریداری کرده و آن را از سه سال قبل در اختیار داشته است.

مهندسان شرکت iOmniscient ده ها نفر از ماموران پلیس را به منظور استفاده از نرم افزار مذکور آموزش داده اند. این نرم افزار با اسکن کردن تصاویر و ویدئوهای دوربین های مداربسته به طور خودکار چهره ها و حتی شماره های پلاک های خودروهای ثبت شده را جمع آوری کرده و تطبیق می دهد.

از این سیستم هوش مصنوعی می توان برای انجام امور دیگری همچون مدیریت ترافیک و نیز یافتن کودکان گم شده استفاده کرد. به نظر می رسد برخی معترضان هنگ کنگی که از کارکردهای سیستم هوش مصنوعی پلیس اطلاع داشته اند، به منظور جلوگیری از افشای هویت خود به استفاده از انواع ماسک و نقاب روی آورده اند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.