تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:18
237 بازدید
کد خبر : 1721

بی اعتمادی و ناآشنایی چالش های اصلی استفاده از هوش مصنوعی

بی اعتمادی و ناآشنایی چالش های اصلی استفاده از هوش مصنوعی

نتایج بررسی های موسسه پگاسیستمز نشان می دهد عدم اعتماد کافی مشتریان و کاربران به خدمات هوش مصنوعی و ناآشنایی آنها با مزایای استفاده از این سیستم مهم ترین چالش های توسعه این پدیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، بر همین اساس مشتریان بازار خدمات متنوع کسب و کار هنوز اطلاع ندارند که استفاده از هوش مصنوعی تا چه حد تعاملات تجاری آنها را بهتر می کند و بر میزان بهره وری و کارآیی شرکت های تجاری می افزاید.

تحقیق یادشده که با مشارکت حدود ۵۰۰۰ مشتری و مصرف کننده خدمات بازار کسب و کار در نقاط مختلف جهان انجام شده، نشان می دهد ۶۸ درصد از پاسخ دهندگان بر این باور بوده اند که سازمان ها باید بیش از آنچه که بر طبق قانون به مشتریان خود متعهد هستند، برای انجام تعهدات قانونی و اخلاقی خود بکوشند، ولی ۶۵ درصد از آنها تصریح کرده اند که مشتریان در این زمینه به اندازه کافی به شرکت های تجاری اعتماد ندارند و همین مساله موجب می شود که کاربران در زمینه استفاده از فناوری های جدید نیز تردید و دودلی به خرج دهند.

بر همین اساس کمتر از ۴۰ درصد مشتریان بر این باورند که استفاده از هوش مصنوعی باعث ارتقای کسب و کارها می شود و کمتر از ۳۰ درصد آنها معتقدند که کاربرد هوش مصنوعی باعث تسهیل پیشبرد فرایندهای تجاری می شود. بیش از یک سوم پاسخ دهندگان از اینکه ماشین های هوشمند امور شغلی آنها را انجام دهند اظهار نگرانی کرده اند و ۲۷ درصد هم گفته اند افزایش استفاده از ربات ها و اسارت بشر توسط آنها را یک مشکل جدی تلقی می کنند.

۵۳ درصد مشتریان خدمات شرکت های تجاری و فناوری گفته اند که ماشین های هوش مصنوعی نمی توانند تصمیمات بی طرفانه و غیرمغرضانه بگیرند و این کار را بر مبنای اغراض و تمایلات فردی انجام می دهند که سیستم مذکور را طراحی کرده است. ۷۰ درصد افراد هم گفته اند ترجیح می دهند به جای سیستم های هوش مصنوعی با انسان ها تعامل داشته باشند. در نهایت ۸۶ درصد افراد گفته اند برای تصمیم گیری های حیاتی مربوط به مرگ و زندگی ترجیح می دهند انسان ها و نه ربات ها برایشان تصمیم بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.