تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:31
242 بازدید
کد خبر : 879

تلاش ۳۰ گروه برای ممنوعیت نظارت بر اطلاعات شهروندان اروپا

تلاش ۳۰ گروه برای ممنوعیت نظارت بر اطلاعات شهروندان اروپا

۳۰ گروه حمایت از حقوق شهروندی و دیجیتال قصد دارند با جمع آوری یک میلیون امضا درباره ممنوعیت نظارت بر اطلاعات بیومتریک به اتحادیه اروپا فشار وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گروه‌های حمایت از حقوق شهروندی و دیجیتال افراد در اروپا با ارائه دادخواستی، خواهان پشتیبانی حداقل یک میلیون شهروند اروپایی هستند تا درباره ممنوعیت نظارت گسترده بر اطلاعات بیومتریک به اتحادیه اروپا فشار وارد کنند.

این درحالی است که اتحادیه اروپا قصد دارد در سال جاری میلادی قوانینی در خصوص هوش مصنوعی تصویب کند.

ابزارهای نظارتی مانند سیستم‌های شناسایی چهره نگرانی‌هایی درباره حفظ حریم شخصی و حقوق بنیادین شهروندان به وجود آورده‌اند. سازمان‌های حمایت از حقوق شهروندی نیز بیم آن دارند که از چنین فناوری‌هایی برای نقض قوانین حقوق بشر استفاده شود.

اتحادیه اروپا تصمیم دارد در سه ماهه نخست سال جاری میلادی لایحه‌ای درباره هوش مصنوعی ارائه کند که بخش‌های پر ریسک مانند خدمات درمان، انرژی و حمل و نقل را در بر می‌گیرد.

اتحادیه آزادی‌های مدنی اروپا، سازمان حقوق دیجیتال اروپاییان و ۲۸ گروه دیگر درباره خطرات جمع آوری اطلاعات بیومتریک از طریق دوربین‌های مدار بسته و فناوری شناسایی صورت هشدار داده‌اند.

این سازمان‌ها تصمیم دارند با جمع یک میلیون امضا به طور مستقیم در فرایند قانونگذاری شرکت کنند. آنها ادعا می‌کنند هم اکنون شواهدی از سوءاستفاده گسترده و سیستماتیک از اطلاعات بیومتریک شهروندان سراسر اروپا جمع آوری کرده‌اند.

سال گذشته آژانس حقوق بنیادین اروپا که بر حقوق شهروندان این اتحادیه نظارت می‌کند، درباره ریسک‌های استفاده از هوش مصنوعی در سیاست‌های پیشگیرانه، تشخیص پزشکی و تبلیغات هدفمند هشدار داد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه