تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401 - 13:50
235 بازدید
کد خبر : 1913

حمایت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر دانشگاه از تیمهای برگزیده رباتیک

حمایت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر دانشگاه از تیمهای برگزیده رباتیک

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر دانشگاه سعی بر تجاری سازی محصولات ساخته شده در تیم های مسابقه ربوکاپ امسال دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن رنجبر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه افتتاح شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۲۲ در جمع خبرنگاران گفت: این دوره از مسابقات بعد از دوسال وقفه در حالی که اوضاع کشور به گونه‌ای آرامتر شده، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این دوره از مسابقات گفت: «رباتیک» و «هوش مصنوعی» از مسائل کلیدی فناوری‌های قرن حاضر به شمار می‌رود که از یک سو در توسعه و پیشرفت کشورها و از سوی دیگر در مرجعیت علمی تأثیر گذار است.

رنجبر خاطر نشان کرد: طبیعتاً لازم است این مسابقات برگزار شود تا بتوانیم خلاقیت ذهنی دانش آموزان و دانشجویان را بسنجیم و بالا ببریم.

به گفته قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی، «رباتیک» علم بین رشته‌ای بین برق و کامپیوتر است که بسیاری از علوم دیگر را به سمت خود کشانده است.

رنجبر با بیان اینکه رباتیک در تولید محصولات مهم از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: اکنون بسیاری از کشورها در کارخانجات از ربات استفاده می‌کنند؛ این موضوع در سرعت تولید، کیفیت و دقت در خروجی نهایی تأثیر زیادی دارد. در این صورت بهره وری محصولات بالا می‌رود.

به گفته وی، توسعه علم رباتیک باعث مرجعیت علمی چون علم بین رسیدن سایر رشته‌ها به قله پیشرفت می‌شود.

قائم مقام دانشگاه آزاد در خصوص برنامه‌های تجاری سازی ربات‌های تیم‌های حاضر در مسابقات امسال گفت: معاونت علمی و فناوری دانشگاه آزاد با راه اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری خطر پذیر سعی بر تجاری سازی محصولات ساخته شده در تیم‌های مسابقات ربوکاپ دارد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند به گونه‌ای پیش بروید که ایران جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی شود؛ بنابراین در بحث حمایت از شرکتهای دانش بنیان فعال حوزه ربات‌ها و هوش مصنوعی کوتاهی نخواهیم کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.