تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:03
272 بازدید
کد خبر : 1451

دوربین مدار بسته احساسات افراد را شناسایی می کند

دوربین مدار بسته احساسات افراد را شناسایی می کند

استارت آپی در انگلیس نرم افزاری جدید برای دوربین های مدار بسته ابداع کرده که با کمک هوش مصنوعی احساسات افراد حاضر در یک جمعیت را شناسایی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایونینگ استاندارد، یک استارت آپ انگلیسی  نرم افزاری توسعه داده که به دوربین های مدار بسته کمک می کند با استفاده از هوش مصنوعی احساسات افراد مختلف در جمعیت را تشخیص دهند.

به گفته استارت آپSensing Feeling  این سیستم با اسکن صورت و زبان بدن آنها می تواند حالت روحی شان را ارزیابی و رفتار آنها را پیش بینی کند.

در این فناوری ویدئویی ثبت شده که تصاویر از قبل برنامه ریزی شده را برای رصد نشانه های خشم، تحقیر، ترس، ناراحتی، خوشحالی و تعجب با تصاویر واقعی مقایسه می کند.

توسعه دهندگان این برنامه معتقدند فناوری «پیش بینی ریسک» کاربردهای وسیعی در حوزه صنعتی، خرده فروشی، تحصیلات، هنر و محل کار دارد.

چنین فناوری در صورت خسته بودن کارمندان هشدار می دهد، تاثیرگذاری نمایشگرهای موجود در فروشگاه را بررسی می کند یا به صاحب رستوران نشان می دهد مهمانان از وعده های غذایی لذت می برند یا خیر و کارمندان قطار هنگامیکه جمعیت مسافران عصبانی یا خسته هستند، به راحتی متوجه می شوند.

 این فناوری از هم اکنون در یک دانشگاه خصوصی خارج از انگلیس درحال آزمایش است. دانشگاه مذکور این سیستم را جایگزین فرم های بازخورد رضایت دانشجویان پس از سخنرانی ها کرده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه