تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 5:12
80 بازدید
کد خبر : 4494

امکان اشتباه در تشخیص، از چالش‌های هوش مصنوعی در پزشکی

امکان اشتباه در تشخیص، از چالش‌های هوش مصنوعی در پزشکی

ایسنا/خوزستان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه امکان وقوع اشتباه به دلیل عدم قطعیت در تشخیص، از چالش‌های اجرایی هوش مصنوعی است گفت: این مساله می‌تواند مشکلات عمده‌ای در حوزه سلامت برای بیمار برجای بگذارد و گاهی می‌تواند به قیمت جان بیماران تمام شود که در این زمینه

ایسنا/خوزستان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه امکان وقوع اشتباه به دلیل عدم قطعیت در تشخیص، از چالش‌های اجرایی هوش مصنوعی است گفت: این مساله می‌تواند مشکلات عمده‌ای در حوزه سلامت برای بیمار برجای بگذارد و گاهی می‌تواند به قیمت جان بیماران تمام شود که در این زمینه نیازمند پژوهش‌های گسترده کاربردی با کمک اندیشمندان هوش مصنوعی هستیم.

دکتر مهرنوش ذاکرکیش در دومین همایش کشوری هوش مصنوعی در علوم پزشکی که امروز (۱۴ آذرماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر هوش مصنوعی مورد توجه خاص پژوهشگران و سیاستمداران در سراسر دنیا قرار گرفته و یکی‌ از جنبه‌های کاربرد هوش مصنوعی، در علوم پزشکی است که موجب بهبود در تشخیص، پیش‌بینی بروز بیماری‌ها و مشکلات سلامت، کاهش خطاهای پزشکی، بهبود درمان و مراقبت از بیماران و زمینه‌ساز پژوهش‌های گسترده می‌شود. این موارد برخی از مزایای این تکنولوژی در زمینه سلامت است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به عبارتی استفاده از هوش مصنوعی در حوزه پزشکی موجب بهبود خدمات پزشکی و سلامت بیماران شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هدف اصلی از برگزاری این همایش، برقراری ارتباط با محققان فعال و دانشجویان علاقه‌مند در این زمینه و شناسایی نقاط ضعف، چالش‌ها و فرصت‌ها در این زمینه است.

ذاکرکیش بیان کرد: یکی از مهم‌ترین و بزرگترین چالش‌های اجرایی هوش مصنوعی در زمینه سلامت، امکان وقوع اشتباه به دلیل عدم قطعیت در تشخیص است. با توجه به اینکه در حوزه پزشکی، تشخیص بسیار مهم است این مساله می‌تواند مشکلات عمده‌ای در حوزه سلامت برای بیمار برجای بگذارد و گاهی می‌تواند به قیمت جان بیماران تمام شود که در این زمینه نیازمند پژوهش‌های گسترده کاربردی با کمک اندیشمندان هوش مصنوعی هستیم.

وی افزود: در کنار این همایش برای مشارکت بیشتر دانشجویان علاقه‌مند در این حوزه و شناسایی ایده‌های ارزشمند جوان، راه‌اندازی نخستین مدرسه کسب و کار مبتنی بر هوش مصنوعی در دو بخش مجازی و حضوری در نظر گرفته شده است که اجرای بخش مجازی آن آبان‌ماه انجام شد و انتخاب دانشجویان بر اساس امتیازات گرفته شده از این بخش بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تصمیم گرفته شده است از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه علوم پزشکی در زمینه هوش مصنوعی استفاده شود تا در کنار همایش، مدرسه کسب و کار هوش مصنوعی استارت زده شود و این مهم انجام شده است.  

ذاکر کیش عنوان کرد: گروه‌های مختلفی برای برگزاری این همایش زحمت کشیدند که از همه تشکر می‌کنم. امیدوارم برگزاری این همایش منجر به افزایش دانسته‌های ما در مورد هوش مصنوعی در حوزه خدمات پزشکی شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.