تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 10:45
272 بازدید
کد خبر : 2005

راه‌اندازی مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در اردبیل

راه‌اندازی مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در اردبیل

اردبیل- رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در اردبیل راه‌اندازی شده و در کنار آن ایجاد مرکز نوآوری تولید بذر دانه‌های روغنی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب ابراهیم‌پور ظهر سه‌شنبه در نشست با اعضای کمیته دانش‌بنیان در اردبیل از رایزنی با مسئولان جمهوری آذربایجان در زمینه امکان‌سنجی ایجاد پردیس علم و فناوری مشترک خبر داد و اظهار کرد: ایجاد چهار مرکز نوآوری در اردبیل مراحل نهایی خود را طی می‌کند و این مراکز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراکز شامل ۲ مرکز نوآوری گیاهان دارویی، عسل و انیمیشن است که طبق برنامه اواخر خرداد ماه جاری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در اردبیل راه‌اندازی شده و در کنار آن با همکاری شرکت کشت و صنعت مغان ایجاد مرکز نوآوری تولید بذر منحصر به فرد دانه‌های روغنی نیز در حال انجام است.

ابراهیم‌پور درباره احداث ساختمان پارک علم و فناوری اردبیل افزود: این ساختمان ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای آن ۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۳۵ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱۸ واحد رشد در استان اردبیل فعال است، خاطرنشان کرد: سهم پارک علم و فناوری در اشتغال پایدار استان مشخص شده و تاکنون یک‌هزار و ۱۶۰ اشتغال در پارک ایجاد شده و در سال‌جاری هم ۳۵۰ نفر در حوزه‌های مختلف پارک اشتغال می‌یابند.

ابراهیم‌پور با اشاره به احداث کارخانه نوآوری در اردبیل اضافه کرد: این کارخانه در مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرک الهیه اردبیل در دست احداث است که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال به بهره‌برداری برسد.

وی تقویت ارتباط بین دانشگاه و پارک علم و فناوری را یادآور شد و بیان کرد: تقویت ارتباط بین دانشگاه، مردم و پارک علم و فناوری منجر به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر تقویت ارتباطات بین پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و جامعه تاکید ویژه‌ای دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: رایزنی با مسئولان جمهوری آذربایجان درباره امکان‌سنجی راه‌اندازی پردیس علم و فناوری مشترک با استان اردبیل آغاز شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه