تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 14:29
266 بازدید
کد خبر : 1857

سرمایه گذاری ۵ میلیون دلاری شرکت نفتی در هوش مصنوعی

سرمایه گذاری ۵ میلیون دلاری شرکت نفتی در هوش مصنوعی

شرکت نفتی«بریتیش پترولیوم» ۵ میلیون دلار در یک شرکت هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده تا فعالیت های خود را با کمک هوش مصنوعی گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف،  بخش سرمایه گذاری شرکت نفتی «بریتیش پترولیوم» ۵ میلیون دلار در یک شرکت هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده تا قابلیت های دیجیتالی برای فعالیت های مختلف در حوزه استخراج نفت و گاز را گسترش دهد.

 بازوی سرمایه گذاری شرکت بی پی که در سال ۲۰۰۴ میلادی تاسیس شده تاکنون سرمایه گذاری هایی در Belmont Technology ( یک استارت آپ هوش مصنوعی در هیوستن) انجام داده است.

به هرحال این شرکت نفتی مشغول بررسی فرصت هایی برای استفاده از ماشین یادگیری و فناوری محاسبات شناختی(cognitive computing) در صنعت نفت با تمرکز روی فعالیت های بالادستی است. فعالیت های بالادستی در صنعت نفت شامل استخراج نفت و گاز، توسعه میدان و تولید به شمار می رود.

شرکتBelmont Technology یک پلتفرم هوش مصنوعی مبتنی بر ابر ابداع کرده که اطلاعات مربوط به زمین شناسی، ژئوفیزیک، مخازن و پروژه های قبلی را در اختیار کارمندان «بی پی» قرار می دهد.

دیوید ایتون مدیر بخش فناوری بی پی درباره سرمایه گذاری جدید می گوید: این پلتفرم مبتنی برهوش مصنوعی «سندی» نام گرفته و  پیش بینی می شود اطلاعاتی حیاتی را در مدت زمانی کوتاه در اختیار مهندسان قرار دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.