تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:07
264 بازدید
کد خبر : 1525

شبکه ملی هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی راه اندازی می شود

شبکه ملی هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی راه اندازی می شود

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از راه اندازی شبکه ملی هوش مصنوعی در حوزه تصویربرداری پزشکی خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا آی، رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی با اشاره به راه اندازی شبکه ملی هوش مصنوعی در حوزه تصویربرداری پزشکی گفت: ایجاد این شبکه ملی کمکی برای هم افزایی علمی است. زیرا ظرفیت های خوبی برای رشد این حوزه در کشور موجود است و با استفاده از توانمندی محققان به راحتی می توان به رشد این روش نوین در حوزه پزشکی کمک کرد.

آی ادامه داد: البته آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در رابطه با کاربرد هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی اقدامات موثری انجام داده است. برگزاری این همایش نیز در همین راستا است تا با همفکری محققان داخلی و خارجی حاضر در همایش گام های موثری برای پیشرفت برداشته شود و با استفاده از آخرین دستاوردها شبکه هوش مصنوعی در حوزه تصویربرداری را راه اندازی کنیم.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز همچنین گفت: با تشکیل این شبکه می توان فعالیت محققان را سرعت داد. اقدامی که از موازی کاری جلوگیری می کند. بنابراین از فعالان این حوزه برای پیوستن به این شبکه ملی دعوت می کنیم. 

آی بیان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه های کشور فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند پس شاهد اتفاقات خوبی برای کشور هستیم. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه