تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 9:51
262 بازدید
کد خبر : 477

شناسایی دقیق آلودگی‌های دریایی با پهپادهای هوش مصنوعی

شناسایی دقیق آلودگی‌های دریایی با پهپادهای هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، زباله‌های دریایی مشکلی بزرگ هستند، چه زمانی که در دریا شناورند و چه زمانی که به ساحل می‌آیند. دانشمندان برای غلبه بر این مشکل در حال توسعه پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی هستند که زباله‌های ساحلی رها شده توسط انسان‌ها را از هوا شناسایی می‌کنند. طرح مذکور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، زباله‌های دریایی مشکلی بزرگ هستند، چه زمانی که در دریا شناورند و چه زمانی که به ساحل می‌آیند. دانشمندان برای غلبه بر این مشکل در حال توسعه پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی هستند که زباله‌های ساحلی رها شده توسط انسان‌ها را از هوا شناسایی می‌کنند.

طرح مذکور توسط محققان دانشگاه ایالتی اورگان و چند مؤسسه دولتی آمریکا هدایت می‌شود. اعضای گروه با استفاده از یک دوربین پلاریمتریک که از امواج الکترومغناطیسی تصویربرداری می‌کند، فیلمبرداری از اشیا طبیعی و زباله‌های انسانی در ساحل کورپوس کریستی تگزاس را آغاز کردند.

این فیلم با استفاده از یک هلیکوپتر گارد ساحلی ایالات متحده گرفته شد که در ارتفاعی پرواز می‌کرد که پهپادهای مجهز به دوربین در همان ارتفاع پرواز خواهند کرد.

از این ویدئو برای توسعه الگوریتم‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی استفاده شد که قادر به شناسایی و طبقه‌بندی اجسام ساخته شده با مواد مصنوعی بر اساس روش متمایز بررسی بازتاب نور پلاریزه هستند. اشیا طبیعی، مانند سنگ‌ها و پوشش گیاهی، نور قطبی شده را به شیوه‌ای متفاوت از زباله‌ها منعکس می‌کنند.

ایده نهایی این است که پهپادها در نهایت قادر خواهند بود در طول خط ساحلی پرواز کنند و به طور مستقل مکان زباله‌های رهاشده را در حین انجام این کار شناسایی و از آن نقشه برداری کنند. سپس کارگران از این داده‌ها استفاده می‌کنند تا ببینند بیشترین مقدار زباله در کجا قرار دارد، تا بتوانند تلاش‌های خود را برای حذف زباله‌ها از آن مکان‌ها متمرکز کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه