تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 - 6:12
255 بازدید
کد خبر : 2046

عصای هوشمندی که می‌تواند مشکل بیماران حرکتی را برطرف کند

عصای هوشمندی که می‌تواند مشکل بیماران حرکتی را برطرف کند

یک شرکت آمریکایی، نوعی عصای هوشمند ابداع کرده است که می‌تواند به بیماران حرکتی کمک کند تا برای راه رفتن، نیازی به کمک نداشته باشند. به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، استفاده از یک چوب برای پیاده‌روی که قدمت کاربرد آن به زمان اجداد غارنشین ما می‌رسد، همیشه یک راه‌حل برای افرادی بوده

یک شرکت آمریکایی، نوعی عصای هوشمند ابداع کرده است که می‌تواند به بیماران حرکتی کمک کند تا برای راه رفتن، نیازی به کمک نداشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، استفاده از یک چوب برای پیاده‌روی که قدمت کاربرد آن به زمان اجداد غارنشین ما می‌رسد، همیشه یک راه‌حل برای افرادی بوده است که با مشکلات راه رفتن دست و پنجه نرم می‌کنند.

شرکت آمریکایی “کن موبیلیتیز”(CAN Mobilities) به مدت پنج سال به بررسی راه‌حل‌هایی پرداخته‌ است که می‌توانند با این مشکلات مقابله کنند. این شرکت، نوعی عصای هوشمند موسوم به “کن گو”(CAN Go) ابداع کرده است که نشان‌دهنده تلاشی هیجان‌انگیز برای ادغام طرح قدیم با جدید و ارائه کردن یک وسیله جابه‌جایی کلاسیک به قرن بیست و یکم است.

کن گو پیش از هر چیز، یک عصای بسیار راحت، محکم و شیک به شمار می‌رود که از آلومینیوم مخصوص بدنه هواپیما تراشیده شده و دارای یک دستگیره نرم و بدون لغزش برای ایمنی بیشتر است.

حسگرهای داخلی، ژیروسکوپ‌ها و شتاب‌سنج‌ها، عصا را قادر می‌سازند تا سطح فعالیت و سرعت راه رفتن را ردیابی کند. همچنین، اتصال از طریق سیم‌کارت تعبیه‌شده برای تماس صوتی و مکان‌یاب GPS امکان‌پذیر می‌شود.

مهم‌ترین نکته در مورد عصای هوشمند کن گو، ثبت داده‌های پزشکی حیاتی همراه با ویژگی‌های ایمنی پیشرفته است. عصا پس از ثبت آنلاین، به صورت یکپارچه کار می‌کند و تماس‌های صوتی، از طریق فشار دادن یک دکمه روی پنل نزدیک به دسته عصا فعال می‌شوند.

عصای هوشمندی که می‌تواند مشکل بیماران حرکتی را برطرف کند

اختراعی مناسب برای قرن بیست و یکم

کن گو که بیش از پنج سال در حال ساخت بوده، زاییده فکر “احمد الغازی”(Ahmad Alghazi)، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت کن موبیلیتیز است.

الغازی شاهد شرایط مادر بزرگ خود بود که با مشکلات حرکتی خود دست و پنجه نرم می‌کرد و به کمک‌های مختلفی نیاز داشت. این امر موجب شد که الغازی تصمیم بگیرد تا به یافتن راه‌های جدیدی برای ارائه یک عصای ساده مجهز به نرم‌افزارها و فناوری‌های جدید و نوظهور مانند هوش مصنوعی بپردازد.

هدف نهایی از این کار که با سال‌ها آزمایش دقیق همراه بوده، نه تنها افزایش استقلال سالمندان بالای ۶۵ سال است که به کمک حرکتی نیاز دارند، بلکه ارائه خدمات واقعی به مراقبان آنها مانند اعضای خانواده یا متخصصان پزشکی را شامل می‌شود. گزارش‌های مبتنی بر داده‌های زمانی در مورد این که پارامترهای تحرک و راه رفتن این افراد چگونه ممکن است به مرور زمان تغییر کنند، متغیر هستند.

بخشی از افراد مبتلا به مشکلات حرکتی نیز بیماران جوان‌تری را شامل می‌شود که به بیماری‌هایی مبتلا هستند که می‌توانند بر تحرک آنها تاثیر بگذارند. این بیماری‌ها، پارکینسون، ام‌اس و آرتروز را در بر دارند و همچنین، افرادی را شامل می‌شوند که جراحی یا حوادث را پشت سر گذاشته‌اند.

به غیر از ویژگی‌های عصای هوشمند، الغازی بر یک مورد دیگر نیز اصرار داشت؛ او معتقد بود که محصول باید خوب به نظر برسد. وی افزود: رویای من این بود که این عصا را به ایمن‌ترین و جالب‌ترین دستگاه تبدیل کنم و جالب‌ترین بودن آن واقعا برای من بسیار مهم است.

الغازی ادامه داد: روزگاری در تاریخ، عصا نمادی از ثروت و مقام بود اما اکنون به یک کمک پزشکی تبدیل شده است. داشتن یک طراحی زیبا، نه تنها احساس مردم را هنگام استفاده از آن بهبود می‌بخشد، بلکه به پذیرش و سازگاری بهتر با آن نیز کمک می‌کند.

طرح این عصای هوشمند در ماه گذشته اعلام شد و اکنون برای پیش‌خرید و تحویل در پاییز در دسترس است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه