تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:21
256 بازدید
کد خبر : 1767

پیشتازی چین، آلمان و انگلیس در استفاده خلاقانه از هوش مصنوعی

پیشتازی چین، آلمان و انگلیس در استفاده خلاقانه از هوش مصنوعی

یک شرکت تحقیقاتی گزارشی را در مورد وضعیت استفاده از هوش مصنوعی در جهان منتشر کرده که نشان می‌دهد چین، آلمان و انگلیس در زمینه استفاده خلاقانه از این فناوری پیشتاز هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، در این گزارش با عنوان «چگونه کشورها به دنبال استفاده از مزایای هوش مصنوعی هستند»، وضعیت استفاده از هوش مصنوعی در نقاط مختلف دنیا بررسی شده است.

در گزارش یادشده که توسط شرکت Deloitte تهیه شده، به این نکته مهم پرداخته شده که برخی کشورها تنها به دنبال استفاده کور از هوش مصنوعی هستند، بدون آنکه در این زمینه برنامه‌های یکپارچه و مشخص داشته باشند. اما برخی کشورهای دیگر با استفاده صحیح از مزایای فناوری هوش مصنوعی تلاش می‌کنند تا فاصله خود با سایر کشورها را افزایش داده و از رقبای خود پیش بیفتند.

این گزارش با همکاری ۱۹۰۰ مدیر اجرایی حوزه فناوری اطلاعات تهیه شده و در آن روش‌های مورد استفاده شرکتهای مختلف برای کاربرد هوش مصنوعی در حوزه فناوری بررسی شده است.

از جمله مهم‌ترین چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی در صنعت که در گزارش یادشده به آن اشاره شده، می‌توان به سازگار نمودن نقش‌ها و کارکردهای مختلف با هوش مصنوعی، نحوه ارتقای مدیریت داده‌ها، شیوه اجرایی کردن فرایندهای تازه با هوش مصنوعی و شیوه ارزش گذاری فعالیت‌های انجام شده با هوش مصنوعی اشاره کرد.

بر همین اساس شرکت‌ها باید برای استفاده از هوش مصنوعی استراتژی مشخصی داشته باشند و از آن در محل مناسب استفاده کنند، داده‌های مناسب را بدین منظور گردآوری کنند و آزمایش‌های متنوعی را اجرا کنند.

علیرغم عدم وجود استراتژی جامع برای استفاده از هوش مصنوعی و نبود مهارت‌های لازم در این زمینه، ۵۷ درصد مدیران مورد مصاحبه تصریح کرده اند که هوش مصنوعی سرانجام شیوه فعالیت در محیط‌های حرفه‌ای را تغییر می‌دهد و این تحول ظرف سه سال آینده رخ می‌دهد.

طبق همین گزارش کشورهای چین، آلمان و انگلیس در زمینه استفاده خلاقانه از هوش مصنوعی برای پیشرفت و افزایش فاصله با کشورهای رقیب پیشتاز هستند و آمریکا، کانادا، فرانسه و استرالیا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.