تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:56
253 بازدید
کد خبر : 1319

پیش بینی جذابیت ویدئوهای اینترنتی با تصویربرداری از مغز

پیش بینی جذابیت ویدئوهای اینترنتی با تصویربرداری از مغز

گروهی از محققان دانشگاه استنفورد می‌گویند از طریق تصویربرداری از بخش‌هایی از مغز می‌توان پیش بینی کرد کدامیک از ویدئوهای اینترنتی محبوب شده و بارها دیده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، پیش بینی اینکه ویدئوهای تولید شده برای انتشار در اینترنت تا چه حد با استقبال مواجه می‌شوند، کار ساده ای نیست و پژوهشگران دانشگاه استنفورد برای پی بردن به این موضوع تحقیقاتی را بر روی مغز انسان انجام داده و متوجه شده‌اند که تنها در چند ثانیه آغازین مشاهده هر ویدئو، در صورت جذاب بودن آن برای افراد بخش‌های خاصی از مغز فعال می‌شوند.

روش یادشده که پیش بینی عصبی نام دارد، می‌تواند کاربردهای مختلفی به خصوص در زمینه ارتقای بازاریابی اینترنتی داشته باشد و به یافتن روش‌های دقیق‌تری برای تولید ویدئوهای جذاب منجر شود. از این طریق پیش بینی علایق هر فرد در زمینه خریدهای آنلاین نیز راحت تر خواهد شد. زیرا می‌توان درک کرد فرایند تصمیم‌گیری در مورد انتخاب و خرید هر محصول چگونه رخ می‌دهد.

محققان امیدوارند بتوانند در آینده از این طریق فرایندهای مغزی مشارکت افراد در امور خیریه و جمع‌آوری پول در اینترنت، خرید موسیقی و غیره را حدس بزنند.

بر این مبنا می‌توان یک تصویر کلی از نحوه وقت گذرانی هر فرد در روز، به خصوص در ارتباط با نحوه استفاده از اینترنت را به دست آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.