تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1403 - 8:53
14 بازدید
کد خبر : 7296

گزارش کارشناسان درباره استفاده اشغالگران از هوش مصنوعی و افزایش تعداد تلفات در غزه

گزارش کارشناسان درباره استفاده اشغالگران از هوش مصنوعی و افزایش تعداد تلفات در غزه

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی برای شناسایی اهداف خود از فناوری هوش مصنوعی استفاده کرده است، می‌گویند اثبات استفاده اشغالگران از هوش مصنوعی می‌تواند دلیل تعداد بالای تلفات و ویرانی‌های سنگین در غزه را روشن کند. به گزارش ایسنا، این کارشناسان در بیانیه‌ای اعلام کردند پس از گذشت ۶

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی برای شناسایی اهداف خود از فناوری هوش مصنوعی استفاده کرده است، می‌گویند اثبات استفاده اشغالگران از هوش مصنوعی می‌تواند دلیل تعداد بالای تلفات و ویرانی‌های سنگین در غزه را روشن کند.

به گزارش ایسنا، این کارشناسان در بیانیه‌ای اعلام کردند پس از گذشت ۶ ماه از تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه می‌توان گفت تعداد مسکن و زیرساخت‌های غیرنظامی بیشتری در جنگ غزه در مقایسه با جنگ‌های دیگری در طول تاریخ تخریب شده است.

به نقل از وبگاه خبری عربی۲۱، کارشناسان خاطرنشان کردند تخریب نظام‌مند و گسترده مسکن، خدمات و زیرساخت‌های غیرنظامی جنایت علیه بشریت است که به جنایات جنگی و اعمال نسل‌کشی مندرج در آخرین گزارش «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در اراضی فلسطینی افزوده می‌شود.

آنها تأکید کردند اطلاعات مربوط به استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از سیستم‌های هوش مصنوعی، آمار بالای تعداد شهدا و تخریب منازل را روشن می‌کند.

کارشناسان سازمان ملل فاش کردند شهادت بیش از ۱۵ هزار فلسطینی یعنی نزدیک به نیمی از مجموع شهدای جنگ غزه تا این لحظه را در ۶ هفته اول تجاوز رصد کردند و متوجه شدند که در اکثر موارد ارتش برای انتخاب اهداف، بیشتر به سیستم‌های هوش مصنوعی تکیه کرده است.

کارشناسان نسبت به احتمال استفاده از هوش مصنوعی برای هدف قرار دادن خانه‌های فعالان جنبش حماس در طول شب با مهمات هدایت نشده موسوم به «بمب‌های گنگ» ابراز نگرانی کردند که خانه را با همه افراد آن به طور کامل منفجر می‌کنند.

آنها در مورد بمباران به اصطلاح «اهداف قدرت» مانند ساختمان‌های مسکونی و عمومی بزرگ و با ارتفاع زیاد، به ویژه در هفته‌های اول جنگ ابراز نگرانی کردند و گفتند به نظر می‌رسد ساختمان‌هایی که اهداف نظامی قانونی نبودند، به سادگی بمباران شدند با این هدف که مردم را دچار شوک کرده و فشار غیرنظامیان بر حماس را تشدید کنند.

بنابر اظهارات کارشناسان، ابعاد ویرانی که منجر به آواره شدن ۱.۷ میلیون نفر یا ۷۵ درصد از جمعیت غزه شد، به وضوح نشان می‌دهد که بازسازی غزه ضروری است.

آنها تاکید کردند رژیم صهیونیستی باید به عنوان قدرت اشغالگر که غزه را ویران کرد و همچنین کشورهایی که از جنگ و اشغالگر حمایت نظامی، مادی و سیاسی کردند، مسؤولیت بازسازی غزه را بپذیرند.

برآوردهای بانک جهانی، سازمان ملل و اتحادیه اروپا نشان می‌دهد میزان خسارت وارده به نوار غزه تا کنون حدود ۱۸.۵ میلیارد دلار یا ۹۷ درصد از تولید ناخالص داخلی غزه و کرانه باختری است.

روزنامه گاردین انگلیس در ابتدای ماه جاری میلادی به نقل از منابع آگاه اطلاعاتی نوشت رژیم اشغالگر در بمباران غزه به پایگاه داده‌ای متکی است که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود و ۳۷۰۰۰ هدف بالقوه را شناسایی کرده است.

این روزنامه گزارش کرد رژیم صهیونیستی از یک سیستم هوش مصنوعی به نام «لاوندر» استفاده کرده است که به ارتش اجازه داد تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی را به ویژه در هفته‌ها و ماه‌های اول جنگ قتل عام کند.

به نوشته این روزنامه، شهادت‌ مقامات اطلاعاتی رژیم اشغالگر نشان می‌دهد «لاوندر» نقش اصلی را در جنگ غزه بازی می‌کند، زیرا حجم زیادی از داده‌ها را برای شناسایی اهداف بالقوه از گروه کوچک نظامیان برای هدف قرار دادن سریع آنها پردازش می‌کند.

چهار نفر از این مقامات که شهادت دادند، مدعی شدند که در مراحل اولیه جنگ، لاوندر فهرستی از ۳۷ هزار مرد فلسطینی را تهیه کرد که به زعم آنها با حماس یا جهاد اسلامی فلسطین مرتبط هستند.

انتهای پیام 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.