تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 6:15
45 بازدید
کد خبر : 4188

توجه ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به هوش مصنوعی و مهندسی زیستی

توجه ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به هوش مصنوعی و مهندسی زیستی

ایسنا/اصفهان معاون علمی ‌فناوری رئیس جمهور گفت: یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرداختن به فناوری‌های مهم از جمله هوش مصنوعی و مهندسی زیستی است.  روح الله دهقانی، امروز جمعه در آیین افتتاحیه بخش دانش آموزی جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) در اصفهان، اظهار کرد: صاحبان اقتصاد و تاثیرگذاران آینده، کسانی خواهند بود که

ایسنا/اصفهان معاون علمی ‌فناوری رئیس جمهور گفت: یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرداختن به فناوری‌های مهم از جمله هوش مصنوعی و مهندسی زیستی است.

 روح الله دهقانی، امروز جمعه در آیین افتتاحیه بخش دانش آموزی جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) در اصفهان، اظهار کرد: صاحبان اقتصاد و تاثیرگذاران آینده، کسانی خواهند بود که بر این ۲ ‌فناوری مهم مسلط باشند.

وی اظهار کرد: هر تکنولوژی یک فناوری و ویژگی خاص دارد، ولی همه آنها یک ویژگی مشترک دارند و اینکه فناوری انسان‌ها را از درون ضعیف و از بیرون قوی ‌و قدرتمند می‌کند.

معاون علمی ‌فناوری رئیس جمهور افزود: یک‌ مصداق آن “ماشین” به‌عنوان اولین فناوری است که بشر به آن دست یافت‌ ولی تا قبل از آن کارهایش را با دست انجام‌ می‌داد، ولی وقتی تکنولوژی ماشین آمد با وجود آنکه انجام کارهای بزرگ را به‌دست‌ گرفت، ولی از بعد عضلانی انسان را ضعیف کرد.

وی ادامه داد: همچنین فناوری “شبکه‌های اجتماعی” به رابطه خانواده‌ها از درون آسیب زد و روابط فامیلی را گرفت و به جای آن ارتباطات بین‌المللی بزرگ را توسعه داد.

 دهقانی افزود: فناوری هوش مصنوعی، مخاطبش قوه ذهن و تحلیل است و در آینده با توسعه هوش مصنوعی دو دسته انسان خواهیم داشت، افرادی که مقهور هوش مصنوعی هستند، به لحاظ ذهنی بسیار ضعیف می‌شوند، زیرا فکر و محاسبه و طراحی نمی‌کنند.

وی یادآور شد: در نقطه مقابل ‌کسانی خواهند بود که اربابان و ایجادکنندگان هوش مصنوعی هستند، اربابان و صاحبان حکومت‌های آینده خواهند بود.

به گفته وی، شاخه دیگر فناوری‌ها، تکنولوژی‌های زیست مهندسی است که سلطان فرمانروایی بر جسم انسان‌ها خواهد بود و سلول‌های بنیادی در زیر شاخه این فناوری قرار می‌گیرد که داستان بدن‌های زنده در آینده خواهد بود.

معاون علمی ‌فناوری رئیس جمهور افزود: در مجموع انسان بک بعد جسمی ‌ذهنی دارد که فناوری هوش مصنوعی، بعد ذهنی و فناوری زیستی، بعد جسمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 دهقانی افزود: بر این اساس یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، پرداختن به این فناوری‌های مهم از جمله هوش مصنوعی و مهندسی زیستی است.

وی همچنین استان اصفهان را سرزمین مردمانی سخت کوش، برنامه‌دار، برنامه‌ریز و باهوش عنوان کرد و افزود: بچه‌های اصفهان به‌واسطه وجود دانشگاه‌های خوب در استان علاقه‌مند هستند در اصفهان بمانند.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد در حاشیه مراسم جایزه مصطفی(ص) گفت: برگزاری این‌ رویداد مهم دانش آموزی در اصفهان در ترویج و به نمایش گذاشتن توان دانش آموزان در کشور نیز الگو ساز خواهد بود.

افتتاحیه اولین رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی همزمان با جایزه بین‌المللی مصطفی در اصفهان امروز آغاز شده و تا ۱۱ مهر ادامه دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.