تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 14:27
266 بازدید
کد خبر : 1819

ژاپنی ها برای گربه ها ویدئوهای آموزشی عبور از خیابان ساختند

ژاپنی ها برای گربه ها ویدئوهای آموزشی عبور از خیابان ساختند

اگر تا به حال تولید ویدئوهای آموزشی تنها مختص انسان ها بوده، ژاپنی ها با تولید ویدئوی آموزش عبور از خیابان و حفظ جان در برابر خودروها برای استفاده گربه ها، خلاقیت منحصر به فردی به خرج دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، خیابان ها و جاده ها همیشه یکی از عوامل مرگ حیوانات مختلف و به خصوص حیواناتی مانند سگ ها و گربه ها بوده اند و بیم آن می رود که تداوم این روند نسل برخی حیوانات را به انقراض بکشاند.

با توجه به این چالش یک شرکت فناوری ژاپنی به نام Yellow Hat ویدئوی آموزشی را برای مشاهده و آموزش به گربه ها تولید کرده تا آنها بتوانند از جان خود در زمان عبور از خیابان ها محافظت کنند.

شرکت سازنده مدعی است گربه ها قادر به درک این ویدئو و لذت بردن از آن هستند. در ویدئوی یادشده یک گربه پلیس به سه گربه در مورد کارهایی که آنها نباید به عنوان گربه در جاده ها و خیابان ها انجام دهند توضیحاتی ارائه می دهد. در ویدئوی یادشده بیشتر بر روی حرکات و اصوات تاکید شده تا حیوانات متوجه کارهای بدی که نباید انجام دهند، مانند پریدن ناگهانی در خیابان ها بشوند.

در این ویدئو تعداد زیادی گربه و همین طور انسان هایی که مانند عروسک لباس پوشیده اند، حضور دارند. تولید این ویدئو با همکاری یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه کیوتو صورت گرفته که به طور تخصصی بر روی ویژگی های روانشناختی گربه ها کار کرده اند. علاوه بر وجود اشیای متحرک فراوان در این ویدئو برای جلب نظر گربه ها، موسیقی پس زمینه نیز که تصور سر و صدای موش را در ذهن گربه ها ایجاد می کند، به افزایش تمرکز آنها کمک می کند.

شرکت سازنده مدعی است آزمایش های انجام شده نشان می دهد ویدئوی یادشده توجه گربه ها را به خود جلب کرده و باید منتظر ماند و دید آیا مشاهده این ویدئو عملا بر روی رفتار گربه ها تاثیر خاصی می گذارد یا خیر.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه