تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 7:50
79 بازدید
کد خبر : 6824

عکاسی به روش هوش مصنوعی در نخستین جشنواره معروف

عکاسی به روش هوش مصنوعی در نخستین جشنواره معروف

کمال‌الدین شاهرخ به استفاده از هوش مصنوعی در نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری معروف اشاره کرد و گفت: امروزه هنرمندان و عکاسان از برخی نرم افزارهایی که استفاده می‌کنند، در آن هوش مصنوعی دخیل است، ولی برای نخستین بار است که به صورت ویژه از هوش مصنوعی برای تولید أثر استفاده می شود و امیدواریم

کمال‌الدین شاهرخ به استفاده از هوش مصنوعی در نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری معروف اشاره کرد و گفت: امروزه هنرمندان و عکاسان از برخی نرم افزارهایی که استفاده می‌کنند، در آن هوش مصنوعی دخیل است، ولی برای نخستین بار است که به صورت ویژه از هوش مصنوعی برای تولید أثر استفاده می شود و امیدواریم این جشنواره دریچه‌ای برای ورود جدی تر به این بحث باشد.

کمال‌الدین شاهرخ، دبیر بخش عکس نخستین جشنواره ملی معروف در گفت‌وگو با ایسنا در مورد بخش عکاسی جشنواره معروف اظهار کرد: معتقدم بخش عکس با استقبال هنرمندان روبرو خواهد شد چون عکس می‌تواند تأثیرات مثبتی در انتقال مفاهیم به جامعه و مخاطبان داشته باشد.

وی با بیان این که تلاش شورای سیاست‌گذاری نیز توجه ویژه به بخش عکس بود، ابراز کرد: برای نخستین بار در این جشنواره موضوع هوش مصنوعی در بخش عکس در نظر گرفته شده که این می‌تواند عاملی بر استقبال مخاطبان باشد.

شاهرخ خاطرنشان کرد: بخش عکس در چهار بخش «پروژه محور»، «آزاد»، «پویش مردمی» و «ویژه» برگزار خواهد شد، در واقع ما در بخش عکس جشنواره معروف به دنبال مجموعه سازی هستیم.

وی با اشاره به این که در بخش پروژه محور سفارش پروژه از طرف جشنواره در قالب «مجموعه عکس مستند» با توجه به ظرفیت و آمادگی عکاسان حرفه‌ای داده خواهد شد، گفت: در بخش آزاد هنرمندان عکاس سراسر کشور می‌توانند با ارسال آثار در قالب تک عکس و مجموعه عکس طبق محورهای موضوعی در جشنواره شرکت کنند.

دبیر بخش عکس نخستین جشنواره ملی معروف خاطرنشان کرد: در بخش پویش مردمی تمامی علاقه‌مندان با هر وسیله عکاسی می توانند نسبت به ارسال اثر اقدام کنند.

وی بخش ویژه را بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای خلق آثار دانست و تأکید کرد: برای نخستین بار از هوش مصنوعی در چنین جشنواره های بهره برده می‌شود. در این بخش با توجه شرایط خلق تصاویر به روش هوش مصنوعی علاقه‌مندان قادر خواهند بود با به کارگیری از این روش تصاویری با مضامین مرتبط با جشنواره تولید و به جشنواره ارسال کنند.

شاهرخ اضافه کرد: البته امروزه هنرمندان و عکاسان از برخی نرم افزارهایی که استفاده می‌کنند، در آن هوش مصنوعی دخیل است، ولی برای نخستین بار است که به صورت ویژه از هوش مصنوعی برای تولید أثر استفاده می شود و امیدواریم این جشنواره دریچه‌ای برای ورود جدی تر به این بحث باشد.

وی جریان‌سازی در جامعه هنری را از مهم‌ترین اهداف جشنواره ملی معروف بیان و تصریح کرد: تلاش ما این است که عکس‌های فاخر عکاسان دیده شوند، به همین دلیل آثار هر بخش به صورت جداگانه داوری شده و مواردی که حائز امتیاز می‌شوند، هم به صورت کتاب چاپ و هم در قالب نمایشگاه در معرض دید قرار می‌گیرند.

دبیر بخش عکس جشنواره ملی معروف با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر موضوع مبتلا به اجتماعی است، خاطرنشان کرد: وقتی از ابزار هنر به ویژه عکس برای پرداختن به این موضوع استفاده می شود، نظر مخاطب نسبت به آن مثبت می شود.

وی ادامه داد: بدون شک با هنر عکاسی بهتر می‌توان موضوع امر به معروف و نهی از منکر را برای مخاطب و بیننده قابل درک کرد. همچنین این هنر از ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار است.

شاهرخ طراز جشنواره ملی معروف را از نظر موضوع مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طراز جشنواره معروف عمومی و بالاست. جشنواره معروف با ایجاد دبیرخانه ثابت برای خود به مرور تبدیل به یک رویداد فرهنگی جریان ساز خواهد شد. امیدواریم جشنواره معروف نقطه شروعی برای جامعه عکاسی ما باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.