تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 5:12
80 بازدید
کد خبر : 4558

شهر یاسوج هوشمندسازی می‌شود

شهر یاسوج هوشمندسازی می‌شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر یاسوج به عنوان اولین شهر در کشور، هوشمند سازی می‌شود و این پروژه به صورت عملیاتی در یاسوج به عنوان اولین شهر کشور اجرا خواهد شد. محمود رادمنش روز شنبه، دوم دی ماه ۱۴۰۲ در نشست هوشمند سازی شهر یاسوج افزود:

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر یاسوج به عنوان اولین شهر در کشور، هوشمند سازی می‌شود و این پروژه به صورت عملیاتی در یاسوج به عنوان اولین شهر کشور اجرا خواهد شد.

محمود رادمنش روز شنبه، دوم دی ماه ۱۴۰۲ در نشست هوشمند سازی شهر یاسوج افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های طرح هوشمندسازی شهر یاسوج ضروری است و این طرح، یک طرح مهم و کاربردی برای رفع بسیاری از مشکلات است.

وی اظهار کرد: این طرح به عنوان طرحی ملی نیازمند همکاری همه نهادها برای اجرا بوده و باید بروکراسی اداری برای حمایت همه جانبه از این طرح ملی، در سطح استان برداشته شود.

رادمنش افزود: این طرح با همکاری استانداری، سپاه فتح و برنامه و بودجه اجرایی می‌شود.

همچنین حسن رضایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: بسیج سازندگی، زیرساخت های لازم برای توسعه هوشمند شهر یاسوج را فراهم می‌کند.

وی افزود: زمینه توسعه و اجرای این طرح مهم و کاربردی باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در شهر یاسوج فراهم شود.

رضایی اظهارکرد: برای اولین بار در کشور، طرح هوشمندسازی شهری از طریق هوش مصنوعی توسط جوانان استان انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مزیت‌های هوشمند سازی شهر یاسوج خاطرنشان کرد: پایش تصویری سطح شهر، اطلاع رسانی صوتی و تصویری از طریق بردهای تصویری ستون‌های هوشمند برای آگاهی بخشی همه شهروندان توسط یک نمایشگر قابل هدایت، اعلام وضعیت‌های اضطراری برای رسیدگی بهتر نیروهای امدادی، انتظامی، امنیتی و اورژانس با یک کلید و فراخوان برای رسیدگی بهتر از مزایای هوشمندسازی شهری است.

به گزارش ایسنا، اکنون موضوع روز دنیا هوش مصنوعی است و همه کشورهای جهان به دنبال ارتقا جایگاه خود در هوش مصنوعی هستند.در ایران نیز شرکت‌های دانش بنیان به جد در حال تلاش هستند تا اینکه از قافله جهانی هوش مصنوعی عقب نمانند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز رسماً به همت بسیج سازندگی استان هوش مصنوعی و استفاده کاربردی از آن در استان عملیاتی شد.

انتهای پیام 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.