تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 9:03
136 بازدید
کد خبر : 296

کُندی رگولاتوری چالش کشور برای توسعه هوش مصنوعی

کُندی رگولاتوری چالش کشور برای توسعه هوش مصنوعی

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فارغ التحصیلی سالانه ۳ هزار دانشجو، ۵۰۰ عضو هیات علمی و ۳۰۰ شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی را از ظرفیت‌های کشور در این حوزه دانست و گفت: فاصله بخش رگولاتوری و فناوری موجب شده که نتوانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم. به گزارش ایسنا ستار

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فارغ التحصیلی سالانه ۳ هزار دانشجو، ۵۰۰ عضو هیات علمی و ۳۰۰ شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی را از ظرفیت‌های کشور در این حوزه دانست و گفت: فاصله بخش رگولاتوری و فناوری موجب شده که نتوانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

به گزارش ایسنا ستار هاشمی امروز در مراسم رونمایی از دو پروژه پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه هوش مصنوعی با بیان اینکه سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد در دنیا تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۲۴ درصد برآورد شده است، افزود: یعنی تا ۳ سال آینده سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد ۲۴ درصد می‌شود، در حالی که سهم امروز اقتصاد دیجیتال به ۳۰ درصد یعنی حدود ۳۰ تریلیون دلار رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه بالغ بر ۴۰ کشور دنیا سهم اقتصاد دیجیتالشان ۴۰ درصد است، اظهار کرد: بخشی از این جهش ناشی از شیوع کرونا و بخش دیگر آن مربوط به تحولات حوزه فناوری است.

هاشمی، هوش مصنوعی را یکی از مؤلفه‌های کلیدی در شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال عنوان کرد و یادآور شد: سهم هوش مصنوعی به تنهایی در اقتصاد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۵ درصد برآورد شده است.

معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه این حوزه در کشور بر اساس این آمارها را نیازمند برنامه‌ریزی و تدبیر دانست و افزود: بر اساس نتایج مطالعات توسعه هوش مصنوعی ۹۷ شغل ایجاد می‌کند و ۸۵ شغل را از بین می‌برد. این فناوری مشاغلی را که نیاز به تکرار دارند، از بین می‌برد، ولی در مقابل نیاز به متخصص را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: بر این اساس جهت گیری ما در تربیت نیروی انسانی باید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نیروی انسانی متمرکز باشد.

هاشمی، فارغ التحصیلی سالانه ۳ هزار دانشجو، ۵۰۰ عضو هیات علمی و ۳۰۰ شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی را از ظرفیت‌های کشور در این حوزه دانست و یادآور شد: با برنامه‌ریزی و استفاده از این ظرفیت باید تلاش کنیم ضمن نگهداشت نیروی انسانی در کشور، سهم مناسبی از کاربرد هوش مصنوعی را ایجاد کنیم.

وی فاصله رگولاتور با فناوری را از چالش‌های کشور در این حوزه ذکر کرد و ادامه داد: فناوری‌ها به سرعت در حال توسعه هستند، ولی بخش رگولاتوری نمی‌تواند با سرعت مناسب به پیش برود که این امر موجب شکافی شده و نمی‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در هوش مصنوعی استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.