تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1402 - 6:14
50 بازدید
کد خبر : 3760

آپدیت‌های جدید گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی

آپدیت‌های جدید گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی

گوگل با هدف افزایش اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی و همچنین افزایش اعتماد کاربران، آپدیت‌های جدیدی انجام داده است. به گزارش ایسنا به نقل از تحریریه انتشارات تاچارا، گوگل در آپدیت‌های جدید خود استفاده بیشتری از هوش مصنوعی کرده است. * یکی از آپدیت‌های جدید گوگل، امکان نمایش «نتایج تعاملی جستجو با کاربران» است؛ به عنوان مثال

گوگل با هدف افزایش اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی و همچنین افزایش اعتماد کاربران، آپدیت‌های جدیدی انجام داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از تحریریه انتشارات تاچارا، گوگل در آپدیت‌های جدید خود استفاده بیشتری از هوش مصنوعی کرده است.

* یکی از آپدیت‌های جدید گوگل، امکان نمایش «نتایج تعاملی جستجو با کاربران» است؛ به عنوان مثال اگر یک کاربر عبارت «بهترین هتل در کیش» را در گوگل جستجو کند، این موتور جستجوگر علاوه بر نتایج این جستجو، بر اساس سایر نیازهای کاربر، پیشنهادهای دیگری نیز ارائه می‌دهد. پیشنهادهای جدید گوگل شامل مواردی از جمله «بهترین رستوران‌های کیش»، «بهترین اقامتگاه‌های کیش»، «مراکز خرید کیش» و … هستند.

انتشارات تاچارا پیش از این با چاپ کتاب «اسرار فتح قله گوگل»، ۲۰۰ عامل مؤثر در سئو را به زبانی ساده و کاربردی معرفی کرده است. انتشارات تاچارا تا پایان تیرماه به کسانی که این کتاب را مستقیم از ناشر سفارش دهند، یک نسخه کتاب «سررسید محتوا ۱۴۰۲» نیز به صورت رایگان هدیه می‌دهد. برای سفارش می‌توانید با شماره‌ای که در انتهای این متن نوشته شده، تماس بگیرید.

* گوگل برای افزایش بازدهی تبلیغات بازدیدی در یوتیوب، یک آپدیت جدید در دستور کار قرار داده که امکان ترکیب الگوهای مختلف تبلیغات ویدئویی را ایجاد می‌کند. در این آپدیت، تبلیغات متناسب با موقعیت و دسترسی کاربران، در بخش‌های مختلف یوتیوب نمایش داده می‌شود. این امکان جدید که به گوگل‌ادز اضافه شده، شانس دیده شدن ویدئوها را تا بیش از ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

* «کمپین‌های تقاضامحور» یکی دیگر از آپدیت‌های گوگل در سال ۲۰۲۳ است. گوگل با کمک هوش مصنوعی بر اساس نرخ تبدیل فعالیت کاربران در یوتیوب، دیسکاور و جیمیل کمپین‌های تقاضامحور را طراحی می‌کند. این کمپین‌ها بر اساس تحلیل و ردیابی مداوم رفتار کاربران طراحی می‌شوند. کاربرانی می‌توانند از این آپدیت جدید استفاده کنند که نسخه ۴ گوگل‌آنالیتیک را نصب کرده‌اند.

* یکی از امکانات جدید گوگل، کمک به کسب و کارها برای جذب مشتریانی است که قصد خرید دارند اما آن‌ها را نمی‌شناسند. در این آپدیت، کسب و کارها می‌توانند صفحه فرود خود را در اختیار گوگل قرار دهند تا تیم پشتیبانی گوگل با استفاده از هوش مصنوعی به آن‌ها در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین کمک کند. تیم پشتیبانی گوگل در فرآیند اجرای کمپین‌ها به کسب و کارها پیام می‌دهد و با ارائه پیشنهادهای جدید سعی می‌کند کیفیت و نتیجه‌دهی کمپین‌ها را افزایش دهد.

* یکی دیگر از آپدیت‌های جدید گوگل، تولید محتوای اختصاصی متناسب با کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌ها است. در این آپدیت، گوگل بر اساس اهداف کمپین و متناسب با پرتکرارترین جستجوهای کاربران، پیشنهادهایی به تبلیغ‌دهنده‌ها می‌دهد تا محتوای خود را متناسب با جستجوها به‌روز کنند. گوگل با تکیه بر هوش مصنوعی، به تبلیغ‌دهنده‌ها پیشنهادهایی ارائه می‌دهد که عناوین و بدنه مطالب خود را بر اساس جستجوهای کاربران به‌روز کنند.

آپدیت‌های جدید گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی

* با توجه به اهمیتی که استفاده از تصویر در فروش اینترنتی محصولات دارد، گوگل با تکیه بر هوش مصنوعی امکاناتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا تصاویر بهتری از محصولات خود منتشر کنند. آمارها نشان می‌دهند تبلیغات فروشی گوگل که از تصاویر بیشتری استفاده می‌کنند در مقایسه با تبلیغاتی که صرفاً یک تصویر دارند، ۷۶ درصد بازدید بیشتر و ۳۲ درصد کلیک بیشتر دریافت می‌کنند. این آپدیت جدید گوگل که به نام «استودیو محصول» معرفی شده، به صاحبان کسب و کارها و فروشگاه‌های اینترنتی امکان می‌دهد تا با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر خود را ویرایش کنند. آن‌ها می‌توانند پس‌زمینه تصاویر را حذف کنند و یا تصاویر را بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر کنند. آن‌ها حتی می‌توانند اعلام کنند که ترجیح می‌دهند تصویرشان چگونه به نظر برسد. در نهایت گوگل چهار تصویر به کاربر پیشنهاد می‌کند تا یکی را انتخاب کرده و منتشر کند.

آپدیت‌های جدید گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی

* گوگل برای افزایش قدرت تصمیم‌گیری خرده‌فروشان اینترنتی، دسترسی آن‌ها به اطلاعات کمپین‌ها را افزایش داده است. خرده‌فروشانی که از امکانات گوگل استفاده می‌کنند، می‌توانند اطلاعات مفیدی از جمله نحوه نمایش محصولات، پرفروش‌ترین محصولات در گوگل، معیارهای قیمت‌گذاری، شاخص‌های رقابتی میان برندها و محصولات را به راحتی مشاهده کنند. این اطلاعات بدون نیاز به انجام تنظیمات دستی در اختیار کاربران قرار داده می‌شود.

* گوگل با رونمایی از نسخه ۴ گوگل‌آنالیتیکس، یک امکان جدید به نام «مخاطب‌ساز» در اختیار کاربران قرار داده است. این آپدیت جدید به کاربران کمک می‌کند تا دسترسی بیشتری به مشتریان بالقوه خود داشته باشند. این امکان جدید، اطلاعات کاربرانِ هدف را به صورت یکپارچه به پروفایل گوگل‌ادز شرکت‌ها پیوند می‌دهد.

* با توجه به اینکه بسیاری از تبلیغ‌دهنده‌ها مایل هستند دسترسی بیشتری به فرآیندها و نتایج کمپین‌های خود داشته باشند، گوگل در به‌روزرسانی‌های جدید خود گزارش‌های در اختیار تبلیغ‌دهنده‌ها قرار می‌دهد. این گزارش‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا بر اساس تغییراتی که در رفتار کاربران و روندهای روز اتفاق می‌افتد، کمپین‌های خود را بازطراحی کنند.

کتاب «اسرار فتح قله گوگل» که توسط تاچارا منتشر شده، تاکنون ۱۷ بار زیر چاپ رفته است. مدیران شرکت‌ها، صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، متخصصان حوزه روابط‌ عمومی، تبلیغات و بازاریابی به وسیله این کتاب با اصول و مفاهیم کلیدی گوگل و سئو آشنا می‌شوند.

برای سفارش این کتاب می‌توانید با شماره ۴۳۰۰۰۴۹۸ داخلی ۱۰۱ تماس بگیرید. به کسانی که تا پایان تیرماه کتاب «اسرار فتح قله گوگل» را سفارش دهند، یک نسخه کتاب «سررسید محتوا ۱۴۰۲» نیز به صورت رایگان هدیه می‌شود.

فایل خلاصه این کتاب و سایر کتاب‌های تاچارا، در سایت انتشارات موجود است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.