تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 6:15
147 بازدید
کد خبر : 3847

اجرای فاز دوم آزاد راه شهید شوشتری تا ۱۴۰۳/بکارگیری هوش مصنوعی در حوزه نگهداشت پل‌های پایتخت

اجرای فاز دوم آزاد راه شهید شوشتری تا ۱۴۰۳/بکارگیری هوش مصنوعی در حوزه نگهداشت پل‌های پایتخت

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از معاونت‌های فنی و عمرانی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور به عنوان خط مقدم خدمتگزاری به شهروندان یاد کرد. به گزارش ایسنا، محمدصادق خیرخواه در سی و سومین نشست کمیسیون فنی و عمرانی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با تأکید بر اینکه احداث زیرساخت‌های عمرانی و نگهداشت این سرمایه‌های ارزشمند،

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از معاونت‌های فنی و عمرانی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور به عنوان خط مقدم خدمتگزاری به شهروندان یاد کرد.

به گزارش ایسنا، محمدصادق خیرخواه در سی و سومین نشست کمیسیون فنی و عمرانی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با تأکید بر اینکه احداث زیرساخت‌های عمرانی و نگهداشت این سرمایه‌های ارزشمند، مهمترین حوزه‌های عملکردی معاونت‌های فنی و عمرانی شهرداری‌های کشور به شمار می‌آیند، یادآور شد: از این رو معاونت‌های فنی و عمرانی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور در خط مقدم خدمتگزاری به شهروندان هستند.

خیرخواه موضوع تعمیر و نگهداری از سازه‌های عمرانی را یکی از مسئولیت‌های خطیر مدیریت شهری خواند و با بیان اینکه عدم توجه جدی به موضوع نگهداشت، عواقب جبران‌ناپذیری برای سرمایه‌های شهری خواهد داشت، یادآور شد: تهران با برخورداری از حدود ۴۴۰ تقاطع غیرهمسطح و بالغ بر ۷۵۰ دستگاه پل سواره‌رو یکی از کلانشهرهای پیشرو در حوزه‌های طراحی و مشاوره و نیز اجرای پروژه‌های نگهداشت زیرساخت‌های عمرانی است.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در امور مربوط به پایش و نگهداری سازه‌های عمرانی، از بکارگیری هوش مصنوعی در حوزه نگهداشت پل‌های شهر تهران خبر داد و گفت: مدیریت شهری پایتخت همواره آماده به اشتراک‌گذاشتن تجربیات و درس‌آموخته‌های فنی در زمینه پایش و نگهداری از سرمایه‌های عمرانی است.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با اشاره به حادثه فروریختن ساختمان متروپل در خردادماه سال گذشته، از واکاوی دقیق این حادثه در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و گفت: درس‌آموخته تهران از این حادثه، تلاش برای شناسایی میزان آسیب‌پذیری تمام ساختمان‌های بالای ۱۲ طبقه و تهیه شناسنامه فنی برای این سازه‌ها بوده است؛ امری که به زودی به همت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به ثمر خواهد نشست.

وی با تأکید بر اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران طی دوره ششم مدیریت شهری، از اثربخش‌ترین حوزه‌های عملکردی شهرداری تهران بوده است، خاطرنشان کرد: تلاش برای اصلاح و تکمیل ۹۸ تقاطع غیرهمسطح که با هدف کاهش بیش از ۷۳۰ کیلومتر گردش اضافی در طول شبکه معابر بزرگراهی صورت پذیرفته است، از جمله موثرترین اقدامات انجام شده طی دوره یادشده است. در نتیجه این اقدامات ۱۲ تقاطع تکمیل شده، ۲۳ تقاطع در حال احداث و تکمیل بوده و ۲۵ تقاطع دیگر نیز به لحاظ طراحی‌ها و  نقشه‌های اجرایی، آماده آغاز عملیات عمرانی است.

خیرخواه در بخش دیگری از سخنان خود، آغاز کلان‌پروژه‌های عمرانی را از دیگر شاخص‌های برجسته دوره ششم مدیریت شهری دانست و با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز نخست آزادراه شهید شوشتری، ابراز امیدواری کرد که فاز نخست این مسیر آزادراهی در جنوب شرق پایتخت که از مجموعه پل‌های تقاطع ثامن آغاز شده و تا سه راه تختی ادامه می‌یابد، تا پایان سال جاری تحویل شهروندان شود.

وی افزود: فاز دوم آزاد راه شهید شوشتری که باید از زیر اراضی سرخه حصار و البته برخی از نهادهای نظامی عبور کند، به شرط تدقیق و تأیید نقشه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد.

بر اساس گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، همچنین از شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) که پس از عبور از اراضی پادگان جی تا میدان فتح و سپس تا بزرگراه شهید بروجردی و آزادراه تهران- ساوه ادامه می‌یابد، به عنوان یکی از پروژه‌های اثرگذار در تسهیل ترافیک پهنه غربی پایتخت نام برد و یادآور شد: دوره ششم مدیریت شهری برخلاف دوره پیشین که بخشی از مستحدثات این پروژه را در زیر خاک مدفون کرده بود، اقدام به باز فعال‌سازی کارگاه پروژه کرده و اقدامات لازم برای پیوستن آن به سایر معابر در دست احداث همچون بلوار بهار و بزرگراه شهید بروجردی را در دستور کار قرار دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.