تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 7:50
24 بازدید
کد خبر : 6791

اخراج صدها کارمند تیم فروش تبلیغات گوگل

اخراج صدها کارمند تیم فروش تبلیغات گوگل

گوگل در راستای کاهش هزینه‌هایش، صدها کارمند در تیم فروش تبلیغات را اخراج کرد. به گزارش ایسنا، این حرکت به نشانه‌هایی می‌افزاید که تعدیل مشاغل، امسال ادامه خواهد یافت، زیرا شرکت‌ها برای کاهش حجم کار، به دنبال استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی و اتوماسیون هستند. گوگل همین هفته گذشته، اعلام کرده بود که صدها هزار

گوگل در راستای کاهش هزینه‌هایش، صدها کارمند در تیم فروش تبلیغات را اخراج کرد.

به گزارش ایسنا، این حرکت به نشانه‌هایی می‌افزاید که تعدیل مشاغل، امسال ادامه خواهد یافت، زیرا شرکت‌ها برای کاهش حجم کار، به دنبال استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی و اتوماسیون هستند.

گوگل همین هفته گذشته، اعلام کرده بود که صدها هزار کارمند را در واحدهای دستیار صوتی، تیم‌های سخت افزاری مسئول پیکسل، نِست و فیت بیت و همچنین تیم واقعیت افزوده، اخراج خواهد کرد.

این غول جست‌وجوی اینترنت اعلام کرد واحد راه‌کارهای مشتری گوگل که به مشتریان تبلیغاتی میان رده خدمت‌رسانی می‌کند، تیم اصلی برای رشد در آینده خواهد بود.

آمازون هم هفته گذشته اعلام کرد صدها کارمند را در فعالیت‌های پخش اینترنتی و استودیوی خود و ۵۰۰ کارمند را در پلتفرم پخش ویدئوی توئیچ اخراج خواهد کرد.

گوگل که زمانی به عنوان پیشرو در رشد تحقیقات هوش مصنوعی به شمار می‌رفت، ماه میلادی گذشته، مدل هوش مصنوعی جمنای را رونمایی کرد تا در رقابت هوش مصنوعی، با مایکروسافت همگام بماند.

بر اساس گزارش رویترز، آلفابت که شرکت مادر گوگل است، در ژانویه سال ۲۰۲۳ اعلام کرد قصد دارد ۱۲ هزار شغل معادل شش درصد از نیروی کار جهانی خود را تعدیل کند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.