تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 6:26
125 بازدید
کد خبر : 3839

ارائه آموزش‌های تعاملی با عینک‌های واقعیت افزوده

ارائه آموزش‌های تعاملی با عینک‌های واقعیت افزوده

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، شبیه‌سازهای آموزشی برای حوزه‌های مختلف نظامی، پزشکی و صنایع نفت و گاز ارائه کردند که به گفته آنها با استفاده از تکنولوژی، آموزش‌های تعاملی در فضای مجازی ارائه می‌شود. صادق حیدری، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا با

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، شبیه‌سازهای آموزشی برای حوزه‌های مختلف نظامی، پزشکی و صنایع نفت و گاز ارائه کردند که به گفته آنها با استفاده از تکنولوژی، آموزش‌های تعاملی در فضای مجازی ارائه می‌شود.

صادق حیدری، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این شرکت در زمینه فناوری اطلاعات فعال است، اظهار کرد: به طور تخصصی در زمینه هوش مصنوعی، متاورس، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فعال هستیم.

وی ادامه داد: یکی از زمینه‌های تحقیقاتی ما در حوزه شبیه‌سازهای آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی است که با استفاده از عینک‌های VR استفاده می‌شود.

حیدری با بیان اینکه این شبیه‌ساز آموزشی در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارد، گفت: شبیه‌سازها برای مجموعه‌های نظامی، شبیه‌سازهای پزشکی و صنعتی برای یادگیری تکنسین‌های برق، مکانیک و جوشکاری و سایر حوزه‌های مبتنی بر صنعت از جمله دستاوردهای «سلیکون تک» به شمار می‌رود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: جامعه به سمت آموزش‌های مجازی در حرکت است و از بعد از شیوع کرونا استفاده از این ابزارها فراگیرتر شده است و جامعه نیز بیشتر با شبیه‌سازهای آموزشی آشنا شدند.

حیدری، یادآور شد: این شبیه‌سازها بر پایه تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی طراحی شده است و زمانی که ما این فناوری را ارائه کردیم در حوزه‌های مختلف آشنایی زیادی با آن نداشتند، به گونه‌ای که در حوزه پزشکی، پزشکان با این فناوری آشنا نبودند؛ از این رو دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: ولی کاربرد آن در حوزه پزشکی بسیار راحت است؛ به عنوان مثال درسی که در حوزه پزشکی در مدت ۸ جلسه ارائه می‌شود، ما می‌توانیم در مدت ۴۵ دقیقه با استفاده از روش‌های شبیه‌سازی تعاملی به دانشجویان ارائه دهیم و تفهیم کنیم.

حیدری در خصوص تجاری‌سازی این فناوری، گفت: فناوری ما به دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، تهران، برخی از صنایع مانند نفت خلیج فارس و مس کرمان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این فناوری در صنعت نفت برای ارائه آموزش به تکنسین‌ها استفاده شده است، توضیح داد: دستگاه‌های موجود در صنعت نفت گران و در حد چند میلیون دلاری است و در صورتی که بر روی این دستگاه‌ها به تکنسین‌ها آموزش داده شود، ممکن است دستگاه خراب شود؛ ولی با استفاده از این فناوری از آسیب رسیدن به دستگاه‌ها در حین آموزش جلوگیری خواهد شد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه محتوای آموزشی از سوی این شرکت ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد: سناریوی این آموزش‌ها از سوی صاحبان کسب و کار به ما ارائه می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.