تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 7:50
28 بازدید
کد خبر : 6896

افتتاحیه رصدخانه جهانی «اخلاق هوش مصنوعی»

افتتاحیه رصدخانه جهانی «اخلاق هوش مصنوعی»

ایسنا/خراسان رضوی نماینده چین در مجمع سازمان ملل اظهار کرد که چین مایل است در تلاش‌های جهانی برای ترویج اخلاق و حکمرانی هوش مصنوعی شرکت کند تا به نفع همه بشریت باشد. به نقل از چاینا، وانگ جیایی، معاون آموزش چین این اظهارات را در دومین مجمع جهانی اخلاق هوش مصنوعی، رویداد دو روزه با

ایسنا/خراسان رضوی نماینده چین در مجمع سازمان ملل اظهار کرد که چین مایل است در تلاش‌های جهانی برای ترویج اخلاق و حکمرانی هوش مصنوعی شرکت کند تا به نفع همه بشریت باشد.

به نقل از چاینا، وانگ جیایی، معاون آموزش چین این اظهارات را در دومین مجمع جهانی اخلاق هوش مصنوعی، رویداد دو روزه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در شهر کرانج اسلوونی بیان کرد.

وانگ گفت که طرح‌های حکمرانی هوش مصنوعی پیشنهاد شده توسط کشورهای مختلف منعکس‌کننده تجربه عملی آنهاست و می‌تواند مبنایی برای جمع‌آوری اجماع جهانی و تدوین مشترک برنامه‌های حکمرانی جهانی فراهم کند.

وی بیان کرد که چین مایل است به همه طرف‌ها گوش دهد، ارتباطات، مبادلات و همکاری عمل‌گرایانه در زمینه هوش مصنوعی جهانی را انجام دهد، به‌طور مشترک یک مکانیسم حکومتی باز، منصفانه و مؤثر ایجاد کند و هوش مصنوعی را به نفع همه بشریت ارتقا دهد.

این انجمن با موضوع «تغییر چشم‌انداز حکمرانی هوش مصنوعی» بیش از ۶۰۰ نماینده از دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، موسسات دانشگاهی و تحقیقاتی، سازمان‌های غیردولتی و کسب‌وکار از ۶۷ کشور جهان را گرد هم آورد.

دستیار مدیر کل علوم اجتماعی و انسانی یونسکو، گابریلا راموس اظهار کرد: چین نه تنها مجموعه‌ای از اقدامات و قوانین را برای تنظیم هوش مصنوعی تدوین کرده است، بلکه به‌طور فعال در تلاش‌های بین‌المللی برای رسیدگی به جنبه‌های منفی فناوری‌های هوش مصنوعی با هدف ارائه نتایج بهتر برای مردم شرکت کرده است.

مدیر کل یونسکو، آدری آزولای در سخنرانی افتتاحیه خود بر اهمیت همکاری بین المللی در زمینه جدید تغییرات آب و هوایی و انقلاب دیجیتال تاکید کرد. وی می‌گوید: «سوالی که برای همه ما پیش می آید این است که آیا شرکت‌کننده فعال یا صرفا ناظر این انقلاب خواهیم بود و چگونه آن را به نفع همه هدایت می‌کنیم».

وزیر تحول دیجیتال اسلوونی گفت که وی معتقد است شرکت‌کنندگان همه «انگیزه، قدرت، دانش و مسئولیت توسعه هوش مصنوعی را دارند که به نفع مردم عمل کند».

به‌عنوان بخشی از این مجمع، یونسکو با همکاری موسسه آلن تورینگ و اتحادیه بین‌المللی مخابرات، رصدخانه جهانی برای اخلاق هوش مصنوعی افتتاح کرد. این رصدخانه به گزارش‌هایی درباره آمادگی برای هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل بهترین شیوه‌ها دسترسی خواهد داشت و در عین حال به‌عنوان مرکز دانش در مورد اخلاق و حکمرانی هوش مصنوعی عمل می‌کند.

این انجمن در روز سه‌شنبه با بحث‌هایی در مورد بهترین شیوه‌ها، ایجاد بلوک‌هایی برای حکمرانی موثر هوش مصنوعی همچنین ادغام هوش مصنوعی اخلاقی در مشاغل ادامه خواهد یافت.

اولین مجمع جهانی اخلاق هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۲ در پراگ جمهوری چک برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.