تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اردیبهشت 1402 - 22:20
178 بازدید
کد خبر : 3388

ایتالیا برای محافظت کارمندان از هوش مصنوعی بودجه تعیین کرد

ایتالیا برای محافظت کارمندان از هوش مصنوعی بودجه تعیین کرد

ایتالیا بودجه ای برای ارتقای مهارت های افراد بیکار و کارمندانی که شغلشون در معرض خطر پیشرفت هوش مصنوعی است، تخصیص داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق بیانیه سازمان FDR که در سال ۲۰۲۱ میلادی توسط دولت برای ارتقای مهارت های دیجیتال شهروندان ایتالیایی تاسیس شده، ۵۴ درصد افراد ۱۶تا ۷۴ ساله فاقد مهارت های دیجیتال اولیه هستند. حال آنکه این شاخص در اتحادیه اروپا ۴۶ درصد است.

بودجه ارتقای آموزش طی ۲ سال تخصیص می یابد. همچنین در کل ۱۰ میلیون یورو برای ارتقای مهارت های افرادی به کار می رود که شغل آنها در معرض خطر بالای جایگزینی با اتوماسیون و نوآوری فناورانه قرار دارد.

۲۰ میلیون یورو نیز برای کمک به افراد بیکار و افرادی به کار می رود که از لحاظ اقتصادی بدون مهارت هستند تا مهارت های دیجیتالی بیاموزند و شانس ورود به بازار کار آنها افزایش یابد.

طیف وسیعی از مشاغل از جمله بخش های مختلف حمل ونقل و لجستیک، پشتیبانی دفتری و اداری، تولید، خدمات و بخش های خرده فروشی با تهدید اتوماسیون روبرو هستند.

گسترش هوش مصنوعی و اتوماسیون و همچنین توسعه ابزارهایی مانند چت جی پی تی توجه قانونگذاران و رگولاتورها در چند کشور را به خود جلب کرده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند به دلیل تاثیراحتمالی هوش مصنوعی بر امنیت ملی، آموزش و مشاغل، به قوانین جدیدی برای نظارت بر این فناوری نیاز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.