تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402 - 5:13
70 بازدید
کد خبر : 4595

هوشمندسازی رسیدگی به دعاوی، دقت را افزایش می‌دهد/ استفاده گسترده از هوش مصنوعی در دستورکار است

هوشمندسازی رسیدگی به دعاوی، دقت را افزایش می‌دهد/ استفاده گسترده از هوش مصنوعی در دستورکار است

ایسنا/هرمزگان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه گفت: هوشمندسازی روند رسیدگی به دعاوی، دقت و سرعت را تقویت می‌کند. ابراهیم شاهرخیان، امروز (هفتم دی‌ماه) در آئین راه‌اندازی نخستین سالن دادگاه علنی برخط دائم کشور در جزیره کیش که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: با افزایش پنج تا هفت درصدی پرونده‌های رسیده

ایسنا/هرمزگان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه گفت: هوشمندسازی روند رسیدگی به دعاوی، دقت و سرعت را تقویت می‌کند.

ابراهیم شاهرخیان، امروز (هفتم دی‌ماه) در آئین راه‌اندازی نخستین سالن دادگاه علنی برخط دائم کشور در جزیره کیش که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: با افزایش پنج تا هفت درصدی پرونده‌های رسیده با مشکلات جدی در حوزه نیروی انسانی، اعتبارات، پایین بودن حقوق و سختی کار همکاران روبرو هستیم.

وی بیان کرد: در دوره جدید قوه قضاییه و در چارچوب سند تحول قوه، مهمترین برنامه ریزی برای برون رفت از مشکلات برنامه‌ریزی برای کاهش پرونده‌ها، هوشمندسازی، افزایش اعتبارات، افزایش نیروی انسانی و تامین اماکن و فضاهای جدید است.

وی هوشمندسازی روند رسیدگی به دعاوی را عاملی برای تسریع، دقت و صرفه جویی در وقت و منابع مالی دانست و گفت: در طول برنامه هفتم به انجام مأموریت‌ها از طریق سامانه‌ها و کاهش نقش عامل انسانی در انجام و ارائه خدمات مثل سامانه ثنا تأکید شده است.

شاهرخیان اجرا و استفاده گسترده از فناوری‌های نوین مثل هوش مصنوعی را از دیگر برنامه‌های قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی برشمرد.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه گفت: بخش قابل توجهی از ساختمان‌های مورد نیاز قوه قضاییه در کشور امانی یا استیجاری است که سعی داریم با ایجاد زیرساخت های لازم ساختمان های مورد نیاز قوه قضاییه را تأمین کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.