تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 5:11
58 بازدید
کد خبر : 6865

برنامه بنیاد مستضعفان برای به کارگیریِ فناوری

برنامه بنیاد مستضعفان برای به کارگیریِ فناوری

رییس بنیاد مستضعفان گفت: بنا داریم بنیاد را محل تجربه فناوری‌ها برای یافتن قابلیت مدیریت و به کارگیری درست آن کنیم و در سطح ملی بتوانیم فعالان حوزه را به خودمان ربط دهیم تا به عناصر انسانی این حوزه کمک کنیم که فعال شوند و برای کشور سرمایه و ثروت تولید کنند. به گزارش ایسنا،

رییس بنیاد مستضعفان گفت: بنا داریم بنیاد را محل تجربه فناوری‌ها برای یافتن قابلیت مدیریت و به کارگیری درست آن کنیم و در سطح ملی بتوانیم فعالان حوزه را به خودمان ربط دهیم تا به عناصر انسانی این حوزه کمک کنیم که فعال شوند و برای کشور سرمایه و ثروت تولید کنند.

به گزارش ایسنا، حسین دهقان در اولین رویداد تجربه محور هوش مصنوعی در صنعت که با همت موسسه تحقیق و توسعه دانشمند در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه اگر هر نوع فناوری را از منظر ابزار نگاه کنیم و سپس کاربری و کاربرد آن را آنگونه که نیاز است، تعریف کنیم، دیگر فناوری خطرآفرین نخواهد بود، اظهار کرد: اینگونه نیست که ما نگران پیامدهای نامطلوب هر نوع فناوری هستیم. دنیا هم اینگونه است. مهم این است که چطور می شود هزینه‌های پیامد ناشی از کاربرد یک نوع فناوری را کاهش داد و چگونه می توان بیشترین بهره را از قابلیت‌های آن گرفت.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی دستیار تقویت‌کننده انسان در انجام فعالیت‌هاست، معتقد است باید در این حوزه‌ها پیشتازی کنیم، به معنای این که از خود آنچه را که نیاز داریم، بسازیم، در عین حال که دستاوردهای بشری مربوط به قوم خاصی نیست. علم و دانش امر مربوط به همه بشر و بشریت است.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این موضوع برای ما مهم است که مجهز شویم تا در به کارگیری درست فناوری قادر شویم. نباید از فهم و درک آن عقب بمانیم.

دهقان یادآور شد: در بنیاد این بحث را در دستور کار قرار دادیم که اجازه ندهیم فضایی به نام هوش مصنوعی و فضای مجازی که جاذب و دارای علاقه‌مند است، ما را با خود ببرد. باید خود را قادر کنیم تا در سطح ملی به اداره درست این فضا کمک کنیم.

رییس بنیاد مستضعفان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما کشوری بزرگ با توان و ظرفیت انسانی غیرقابل مقایسه با بسیاری از کشورها هستیم‌، گفت: این توان انسانی باید بستر فعال شدن داخلی را پیدا کند. بنا داریم بنیاد را محل تجربه این نوع فناوری‌ها برای یافتن قابلیت مدیریت و به کارگیری درست آن کنیم و در سطح ملی بتوانیم فعالان حوزه را به خودمان ربط دهیم و بتوانیم به عناصر انسانی این حوزه کمک کنیم تا فعال شوند و برای کشور سرمایه و ثروت تولید کنند. 

عصر ماشین‌های استدلالگر و تاثیر آن بر آینده کسب و کارها، کاربردهای علوم داده در صنعت، هوش مصنوعی توضیح‌پذیر و قله‌های دست‌نیافتنی به‌ سوی هوش مصنوعی کارآمد، از محورهای اصلی رویداد تجربه محور هوش مصنوعی در صنعت است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.