تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 8:50
125 بازدید
کد خبر : 4138

برنامه نویسی با چاشنی هوش مصنوعی

برنامه نویسی با چاشنی هوش مصنوعی

ایسنا/خراسان جنوبی یک برنامه نویس در خراسان جنوبی گفت: به منظور برنامه نویسی برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، ابتدا باید حداقل به یک زبان مانند Python که شیء‌گرا و همه منظوره بوده آشنا باشید و سپس با نرم افزارهای آماری مانند matlab می‌توانید داده‌های آماری خود را به کمک هوش مصنوعی و میزان سطوح منطقی

ایسنا/خراسان جنوبی یک برنامه نویس در خراسان جنوبی گفت: به منظور برنامه نویسی برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، ابتدا باید حداقل به یک زبان مانند Python که شیء‌گرا و همه منظوره بوده آشنا باشید و سپس با نرم افزارهای آماری مانند matlab می‌توانید داده‌های آماری خود را به کمک هوش مصنوعی و میزان سطوح منطقی آن در مسائل مختلف به نتیجه برسانید.

احسان ایوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برنامه نویسی به طور خلاصه واسط بین ماشین و فضای واقعی و حل کننده مسائل بوده و در یک جمله به معنی رسیدن به درک ماشین و دادن مهارت به ماشین درخصوص پیشبرد یک فرایند با کمترین ایجاد مشکل و خطاست.

وی افزود: از آنجایی که برنامه نویس حکم منطق دهنده به ماشین را داشته و ماشین ذاتاً مانند کودکی است که قادر به صحبت کردن هم نیست و فقط درک از یادگیری دارد لذا منطق برنامه نویس می‌تواند از او جوانی برومند و کارآمد بسازد؛ لذا آموزش در رسته برنامه نویسی از افراد انسان‌های تحلیلگر و با نگاهی باز می‌سازد.

این مدرس برنامه نویسی با بیان اینکه مزیت برنامه نویسی همان نگاه تحلیلی به مسائل در تمامی حوزه‌های زندگی است، تصریح کرد: اصول آموزش برنامه نویسی برای کودکان را می‌توان به داشتن حداقل درک ابتدایی از زبان انگلیسی و داشتن علاقه و حوصله زیاد به این رسته و همچنین وقت کافی و برنامه ریزی دقیق  و تمرین متداول و نهایتا صبر و پشتکار دانست.

ایوبی در پاسخ به این سوال که آیا ساخت سایت بدون برنامه‌نویسی امکان پذیر است، افزود: می‌توان از سایت سازهای آماده در این خصوص بهره گرفت، اما اگر حداقل‌های موضوعات بارگذاری و مقداری اصلاحات در صورت سایت را فراگرفته باشید بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

وی با بیان اینکه حوزه  IT  بسیار گسترده بوده و هر بخش آن نیازمند تخصص‌های لازم و اصولی به صورت مجزا از سخت افزار تا نرم افزار و شبکه و امنیت در تمامی این حوزه‌ها است، تصریح کرد: بنابراین قبل از تعریف اصول در هریک از حوزه‌ها باید مشخص کرد علاقه به کدام یک داریم، اما به طور کلی همان داشتن علاقه و وقت کافی و مقداری هم ذهن تحلیلگر می‌تواند کمک کننده در تمامی حوزه‌های تخصصی IT  باشد.

این برنامه نویس در پاسخ به این سوال که به منظور برنامه نویسی برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چه مراحلی باید طی شود، اظهار کرد: شما ابتدا باید حداقل به یک زبان مانند Paython که شی گرا و همه منظوره بوده آشنا باشید و سپس با نرم افزارهای آماری مانند matlab می‌توانید داده‌های آماری خود را به کمک هوش مصنوعی و میزان  سطوح منطقی آن در مسائل مختلف به نتیجه برسانید؛ مانند تصمیم در خصوص جداسازی یک رودخانه از یک تصویر هوایی .

ایوبی ادامه داد: باید گفت افرادی که در برنامه نویسی شروع به فعالیت می‌کنند پس از مدتی تبدیل به انسان‌های تحلیل گری می‌شوند و در هر حوزه‌ای حتی خارج از حوزه IT  افرادی کارآمد و با نگاهی چندجانبه خواهند بود.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات برنامه نویسی در کشور، تصریح کرد: نبود قانون کپی رایت، عدم درک مناسب از جایگاه یک حوزه تخصصی در ادارات از پررنگ‌ترین مشکلات است و علی رغم اینکه این حوزه در دنیا جزو پر درآمدترین مشاغل بوده، در ایران مظلوم واقع شده، اما باید دانست آینده در اختیار حوزه  IT  خواهد بود، بنابراین باید خود را با آن تطبیق داده و از آن بهره ببریم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.