تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 5:14
73 بازدید
کد خبر : 4403

دلیل کندی سرعت اینترنت/ارتقای سطح زندگی با هوش مصنوعی

دلیل کندی سرعت اینترنت/ارتقای سطح زندگی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی اکنون یکی از قدرتمندترین فناوری‌ها شده است و پتانسیل باورنکردنی برای و بازتعریف تجارت، جوامع و سبک زندگی دارد؛ اخیرا رئیس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده مسئله هوش مصنوعی بسیار مهم است از این منظر که تغییراتی در دهه‌های آینده مشاهده می‌شود. به گزارش ایسنا، با یکپارچه شدن فزاینده هوش مصنوعی با

هوش مصنوعی اکنون یکی از قدرتمندترین فناوری‌ها شده است و پتانسیل باورنکردنی برای و بازتعریف تجارت، جوامع و سبک زندگی دارد؛ اخیرا رئیس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده مسئله هوش مصنوعی بسیار مهم است از این منظر که تغییراتی در دهه‌های آینده مشاهده می‌شود.

به گزارش ایسنا، با یکپارچه شدن فزاینده هوش مصنوعی با فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) که سهم مهمی در تجارت، جوامع و زندگی ما دارد، رگولاتورها با وظیفه پیچیده به حداقل رساندن تهدیدات و حداکثر کردن منافع مواجه هستند. هوش مصنوعی به‌طور فوق‌العاده‌ای کاربردی است و در حال تعبیه شدن در هر کجاست. مهم نیست که آیا شما در حرفه پزشکی مشغول هستید یا در تولید یا حتی در کشاورزی، شما با برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی سر و کار خواهید داشت.

بنابراین روز چهارشنبه رویداد ملی هوش مصنوعی در سلامت با محورهای تشخیص تداخلات دارویی، دستیار هوشمند خود مراقبتی و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی با استفاده از هوش مصنوعی با حضور رئیس مرکز ملی فضای مجازی و  سایر فعالان این حوزه در سالن اجلاس سران برگزار شد.  

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در این رویداد اعلام کرد مسئله هوش مصنوعی بسیار مهم است، از این منظر که تغییراتی در  دهه‌های آینده مشاهده می شود. طبق گفته وی هوش مصنوعی موضوعی است که یک هسته متمرکز دارد که برای عملیاتی شدن آن نیاز است در بخش‌های مختلف خود را نشان دهد، بنابراین نمی‌توان آن را به حوزه خاصی محدود کرد و با بررسی سایر کشورها در این زمینه می‌توان گفت سه رویکرد وجود دارد. بعضی کشورها تمرکز بر روی هسته‌های شناسایی دارند که این سیاست مورد توجه کشورها بوده است. برخی کشورها بر روی پژوهش کاربردی متمرکز هستند و برخی دیگر بر روی توسعه کاربرد فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد که هوش مصنوعی را به سایر حوزه‌های دیگر هم توسعه دهند و به دنبال آن شاهد ارتقای سطح زندگی مردم باشیم.

اعلام دلیل کندی سرعت اینترنت خبری بود که این هفته منتشر شد؛ روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، اعلام کرد به دلیل قطعی فیبر نوری در خارج از کشور، برخی از لینک‌های بین الملل ورودی از خاک ارمنستان در ساعت ۱۴:۴۸ دچار قطعی شد؛ در نهایت پس از گذشت چند ساعتی اطلاعیه دیگری از سوی این شرکت مبنی بر وضعیت نرمال در همه لینک‌های قطع‌شده اینترنت بین‌الملل منتشر شد.

شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه خود اعلام کرد با توجه به پیگیری‌های انجام شده، عملیات اجرایی لازم جهت حل مشکلات مسیرهای فیبرنوری ورودی از ارمنستان انجام و تمامی لینک‌های اینترنت بین الملل قطع شده، در وضعیت نرمال قرار گرفت.

اما هشدار مخابرات به مشتریان درباره کلاهبرداری از طریق تلفن ثابت از جمله مهم‌ترین خبرهایی بود که در هفته‌ای که گذشت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد. در واقع در حالی که سودجویان از راه‌های مختلف برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده می‌کنند، کلاهبرداری‌های تلفنی نیز این روزها بیش از گذشته شایع شده‌ و به‌همین دلیل، از سوی کارشناسان همواره توصیه می‌شود که کاربران در مواجهه با موارد مشکوک هوشیار باشند.

در همین رابطه محمدرضا بیدخام-مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران- با اعلام هشدار به مشتریان درباره برخی سوءاستفاده‌ها از تلفن ثابت به بهانه‌هایی مانند برنده شدن در قرعه‌کشی گفت: هیچ گونه تماسی از سوی شرکت مخابرات ایران و نهادهای رسمی برای پرداخت جوایز یا اعلام برندگان صورت نمی‌گیرد و اطلاع‌رسانی درباره طرح‌های مختلف یا جوایز مخابرات تنها از طریق درگاه های رسمی ارتباطی شرکت، مانند پرتال سازمانی مخابرات انجام می‌شود.

طبق اعلام شرکت مخابرات ایران، در موارد معدودی، عده‌ای افراد سودجو با سوءاستفاده از نام و اعتبار شرکت مخابرات ایران به بهانه برنده شدن و پرداخت جایزه و اعلام اسامی برندگان از برخی رسانه‌های جمعی، اقدام به کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی با مشترکان تلفن ثابت و اعلام این تماس از سوی مخابرات کرده‌اند.

همچنین در این هفته کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مرجع صدور پروانه خدمات ارتباطی شد. درباره این جزئیات این موضوع می توان گفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را به عنوان مسئول صدور پروانه کلیه خدمات ارتباطی، خدمات فناوری اطلاعات و هوشمندسازی و سکوهای پیام‌رسان، تدوین و تصویب جداول تعرفه و تعیین حق اشتراک (آبونمان) آنها در چهارچوب قوانین و مقررات کشور تعیین شد.

اما با نزدیک شدن به پایان هفته پنجمین جلسه کمیته نظارتی اجرای بند ج تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که به هوشمندسازی خدمات دولت و راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اختصاص دارد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر جهاد کشاورزی و معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی و معاونان رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه برگزار شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه گفت: بر اساس تکالیف قانونی، امسال باید ۲۰ درصد خدمات دستگاه‌های دولتی کاملا بصورت هوشمند ارائه شود یعنی مردم و ارباب‌رجوع نه مراجعه حضوری به دستگاه‌های ارائه‌کننده خدمت داشته باشند، نه هیچ مدرکی از آن‌ها مطالبه شود و نه کارمندی در ارائه خدمت نقش داشته باشد و خدمت موردنظر کاملا برخط ارائه شود.

طبق گفته وی برخی از سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی در حوزه هوشمندسازی خدمات خود تأخیر دارند که برگزاری هفتگی این جلسات نیز به همین منظور است تا با شناسایی موانع پیش رو، امکان تحقق تکالیف قانونی که مورد تاکید ریاست محترم جمهوری هم هست در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایجاد شود تا دستکم تا پایان سال ۲۰ درصد خدمات وزارت کشاورزی، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه به‌صورت هوشمند ارائه شود.

همچنین در هفته ای که گذشت دو روستا در خوزستان به اینترنت پر سرعت متصل شدند. در واقع با نصب و راه‌اندازی تکنولوژی نسل چهار بر دکل اپراتور اول تلفن همراه، روستای جنگه واقع در شهرستان شهرستان ایذه تحت پوشش اینترنت پرسرعت این اپراتور قرار گرفت و مشترکان در این روستا از دیتای همراه با سرعت و کیفیت بالاتر بهره‌مند شدند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان براین باور است این اقدام به منظور بهره‌مندی روستائیان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، با توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن بستر ارتقای شبکه ارتباطی همراه، در روستاهای استان خوزستان در حال اجرایی شدن است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.