تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 6:17
145 بازدید
کد خبر : 3746

برگزاری رویداد عصر امید با طعم هوش مصنوعی/راه‌اندازی آزمایشگاهی بازی‌های رایانه‌ای

برگزاری رویداد عصر امید با طعم هوش مصنوعی/راه‌اندازی آزمایشگاهی بازی‌های رایانه‌ای

رییس دانشگاه آزاد استان البرز از برگزاری رویداد عصر امید و کنفرانس ملی هوش مصنوعی در مهرماه امسال خبر داد. به گزارش ایسنا، حسین کلانتری در نشست رسانه‌ای اولین کنفرانس پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی در رویداد عصر امید با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص قرار گرفتن ایران در میان کشورهای شاخص

رییس دانشگاه آزاد استان البرز از برگزاری رویداد عصر امید و کنفرانس ملی هوش مصنوعی در مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین کلانتری در نشست رسانه‌ای اولین کنفرانس پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی در رویداد عصر امید با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص قرار گرفتن ایران در میان کشورهای شاخص در هوش مصنوعی، افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد البرز اقداماتی در زمینه توسعه هوش مصنوعی در حال اجرا است که از آن جمله می‌توان به ایجاد دانشکده هوش مصنوعی اشاره کرد. 

وی ادامه داد: در این دانشکده، ۶ هزار دانشجو در ۲۴ رشته مشغول به تحصیل هستند.

کلانتری، راه‌اندازی دو رشته جدید مهندسی کامپیوتر با گرایش بازی‌های رایانه‌ای و هوش مصنوعی و رباتیک در مقطع کارشناسی ارشد را از دیگر اقدامات این دانشگاه نام برد که از مهرماه سال جاری اقدام به پذیرش دانشجو می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد البرز خاطر نشان کرد: در نیمسال دوم در رشته مهندسی کامپیوتر، مکانیک، صنایع، میکروبیولوژی، دروس هوش مصنوعی با کاربرد در این رشته‌ها عرضه خواهد شد.

وی از برگزاری همایش ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی در روزهای ۲۴ و ۲۵ مهرماه سال جاری خبر داد و یادآور شد: این همایش در محورهایی چون هوش محاسباتی، شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق، یادگیری ماشین و مهندسی رایانش ابری، رباتیک سیستم‌ها، نظریه محاسباتی و سیستم‌های فازی و رباتیک و سیستم‌های چند عاملی هوشمند برگزار خواهد شد.

کلانتری، با بیان اینکه تاکنون ۱۹۴ مقاله برای این کنفرانس دریافت شده است ، ادامه داد: در کنار این کنفرانس رویداد عصر امید با هدف فراهم کردن بستری برای عرضه و سرمایه‌گذاری در محصولات دانش‌بنیان دانشجویان و جوانان از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه برگزار می شود.

به گفته وی در رویداد عصر امید دستاوردهای فناورانه جوانان سراسر کشور عرضه می‌شود و این رویداد فرصتی برای شناسایی ایده‌ها و استعدادهای برتر و سرمایه گذاری است.

کلانتری، راه‌اندازی آزمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را از دیگر اقدامات این دانشگاه ذکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.