تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1402 - 7:50
42 بازدید
کد خبر : 6993

تشکیل تیم متا برای مقابله با نشر اطلاعات غلط در انتخابات اروپا

تشکیل تیم متا برای مقابله با نشر اطلاعات غلط در انتخابات اروپا

شرکت متا که مالک فیس‌بوک است، تیمی برای مقابله با نشر اطلاعات غلط و سوءاستفاده از هوش مصنوعی در آستانه انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در ژوئن، تشکیل خواهد داد. به گزارش ایسنا، این تصمیم در پی نگرانی‌ها نسبت به مداخله در انتخابات و انتشار محتوای گمراه‌کننده که با کمک هوش مصنوعی تولید شده، گرفته شده

شرکت متا که مالک فیس‌بوک است، تیمی برای مقابله با نشر اطلاعات غلط و سوءاستفاده از هوش مصنوعی در آستانه انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در ژوئن، تشکیل خواهد داد.

به گزارش ایسنا، این تصمیم در پی نگرانی‌ها نسبت به مداخله در انتخابات و انتشار محتوای گمراه‌کننده که با کمک هوش مصنوعی تولید شده، گرفته شده است. رشد سریع هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، تصاویر و ویدئو را در چند ثانیه تولید کند، این واهمه را ایجاد کرده که فناوری جدید ممکن است امسال، برای مختل شدن انتخابات در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

انتخابات پارلمان اروپا در فاصله ۶ تا ۹ ژوئن برگزار می‌شود. ۷۲۰ نماینده پارلمان به اتفاق دولت‌های اتحادیه اروپا، سیاست‌های و قوانین این بلوک را تصویب می‌کنند.

مارکو پانچینی، مدیر امور اتحادیه اروپای متا در یک پست وبلاگ اعلام کرد تا نزدیک شدن به زمان انتخابات، ما مرکز فعالیت‌های انتخاباتی را برای شناسایی تهدیدهای احتمالی و خنثی کردن فوری آنها، فعال خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: تیم‌های کارشناسان اطلاعات، علم داده، مهندسی، تحقیقات، فعالیت‌ها، سیاست محتوا و حقوقی، به مبارزه با اطلاعات غلط، مقابله با عملیات‌های تاثیرگذاری و مقابله با ریسک‌های مرتبط با سوءاستفاده از هوش مصنوعی مولد، متمرکز خواهند شد.

مانچینی گفت: شرکت متا که در حال حاضر با ۲۶ سازمان راستی آزمایی مستقل در سراسر اتحادیه اروپا همکاری می‌کند که ۲۲ زبان را پوشش می‌دهند، سه همکار جدید در بلغارستان، فرانسه و اسلواکی، اضافه خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، متا، مایکروسافت، OpenAI و ۱۷ شرکت فناوری دیگر، اوایل ماه میلادی جاری توافق کردند با یکدیگر همکاری کنند تا مانع شوند محتوای هوش مصنوعی گمراه کننده در انتخابات‌های سراسر جهان در سال جاری، مداخله کند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.