تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402 - 9:00
58 بازدید
کد خبر : 3458

ورود دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عرصه هوش مصنوعی با نصب دستگاه شبیه‌ساز

ورود  دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عرصه هوش مصنوعی با نصب دستگاه شبیه‌ساز

ایسنا/زنجان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه هوش مصنوعی کاربردهای بی‌شماری در زمینه پزشکی و درمان دارد، گفت: با خرید و نصب سه دستگاه شبیه‌ساز احیا، دانشگاه علوم پزشکی زنجان وارد این عرصه شده است. محمدرضا زراعتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، در

ایسنا/زنجان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه هوش مصنوعی کاربردهای بی‌شماری در زمینه پزشکی و درمان دارد، گفت: با خرید و نصب سه دستگاه شبیه‌ساز احیا، دانشگاه علوم پزشکی زنجان وارد این عرصه شده است.

محمدرضا زراعتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، در این دانشگاه موفقیت‌هایی مختلفی در عرصه دانشگاهی و دانشجویی کسب شده است، گفت: دانشجویان این دانشگاه توانستند در المپیادهای علمی مختلف حائز رتبه‌های برتر شده و با کسب مدال‌های رنگارنگ افتخار بیافرینند.

وی بهترین عملکرد (best practice) آموزش، یعنی ادغام آموزش با بهداشت و درمان را یکی از افتخارات و اقدامات مؤثر جمهوری اسلامی خواند و گفت: بخش SCU (سکته حاد مغزی) بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان، توانست از میان شش دانشگاه برگزیده‌ کشوری، رتبه برتر در جشنواره ادغام را که در بهمن سال گذشته برگزار شد را کسب کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: کسب رتبه برتر آزمون علوم پایه در رشته داروسازی در میان برترین دانشکده‌های داروسازی کشور، توسط دکتر زهرا بشارتی به عنوان نفر اول این آزمون برگ زرینی دیگری از افتخارات این دانشگاه به شمار می‌آید.

زراعتی با اشاره به کسب اعتباربخشی کامل دو ساله آموزشی بیمارستان‌های ولیعصر (عج) و آیت‌الله موسوی زنجان، گفت: این موفقیت با تلاش جدی مسئولان این بیمارستان‌ها و معاونت آموزشی با کسب اعتباربخشی EDC محقق و تأییدیه آن نیز دریافت شد. همچنین برنامه کسب مجوز آموزشی درمانی بیمارستان الغدیر ابهر آغاز شده و در دست اقدام است و امیدواریم که به زودی کسب آن نیز محقق شود.

وی به شانزدهمین جشنواره شهید مطهری و بیست و چهارمین جشنواره آموزش پزشکی که در ماه گذشته برگزار شد، اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این جشنواره طرح ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان سومین طرح برگزیده کشور معرفی شد. ضمن اینکه غرفه‌ نمایشگاهی این دانشگاه در میان تمامی دانشگاه‌های کلان منطقه نیز به عنوان برتر دست یافت.

این مسئول با بیان اینکه اخذ مجوز کارشناسی ارشد رشته ایمونولوژی و دکتری تخصصی روانشناسی بالینی بعد از ارزیابی بورد محقق شد، گفت: به تازگی دستور آن از جانب وزیر بهداشت به این دانشگاه ابلاغ شد و دو رشته دیگر در صورت اخذ مجوز در آینده نزدیک وارد عرصه علمی این دانشگاه می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص اینکه کشور ایران می‌بایستی در میان ۱۰ کشور پیشرو در عرصه هوش مصنوعی باشد، گفت: در سال‌های اخیر دانشگاه علوم پزشکی زنجان توانسته در این عرصه ورود کند.

وی آموزش به شکل VR و AI را به عنوان یکی از پایه‌های آموزش کنونی در علوم پزشکی دنیا برشمرد و افزود: از سال گذشته خرید و نصب سه دستگاه شبیه ساز احیا در دانشکده پرستاری، دندان‌پزشکی و بیمارستان آیت الله موسوی، شروع این گام مهم بود.

زراعتی افزایش تعداد هیئت علمی این دانشگاه را بعد از تغییر مدیریت این دانشگاه را از جمله اقدامات مهم آموزشی خواند و افزود: حدود ۳۳ نفر در مدیریت جدید به مجموعه اعضای هیئت علمی افزوده شد و ۸ نفر از این اعضا به درجه استادی در سال ۱۴۰۱ ارتقا یافتند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.