تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 7:50
103 بازدید
کد خبر : 4301

فروش تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی از جنگ اسرائیل علیه غزه

فروش تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی از جنگ اسرائیل علیه غزه

شرکت ادوبی تصاویری جعلی از جنگ اسرائیل و غزه را که با هوش مصنوعی ساخته شدند، می‌فروشد. در این میان برخی نشریات آنلاین خارجی از تصاویری فوتورئالیستی از Adobe Stock مربوط به یک حمله موشکی استفاده کرده‌اند بدون اینکه آن را جعلی معرفی کنند. به گزارش ایسنا، پایگاه خبری کریکی با اعلام این خبر نوشته

شرکت ادوبی تصاویری جعلی از جنگ اسرائیل و غزه را که با هوش مصنوعی ساخته شدند، می‌فروشد. در این میان برخی نشریات آنلاین خارجی از تصاویری فوتورئالیستی از Adobe Stock مربوط به یک حمله موشکی استفاده کرده‌اند بدون اینکه آن را جعلی معرفی کنند.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری کریکی با اعلام این خبر نوشته است که در میان اطلاعات جعلی فراوانی که در مورد جنگ اسرائیل و غزه در رسانه‌های اجتماعی در حال به اشتراک‌گذاری و دست به دست شدن است، این تصاویر نیز بدون اعلام اینکه واقعی هستند یا نه، استفاده می‌شوند.

بخش هوش مصنوعی شرکت ادوبی به کاربران خود اجازه می‌دهد تا تصاویری که با هوش مصنوعی تولید می‌شود را آپلود کنند تا به فروش برسد. هرچند این شرکت از کاربران خود می‌خواهد اعلام کنند که هر یک از تصاویر با هوش مصنوعی تولید شده یا خیر.  

این درحالیست که به کاربرانی که در Adobe Stock جست‌وجو می‌کنند، ترکیبی از تصاویر واقعی و تولید شده توسط هوش مصنوعی نشان داده می‌شود. این در مورد تصاویر مربوط به اسرائیل، فلسطین، غزه و حماس نیز صادق است.

با این وجود، برخی از رسانه‌های خبری آنلاین کوچک، وبلاگ‌ها و خبرنامه‌ها از این تصاویر بدون اعلام اینکه توسط هوش مصنوعی ساخته شده یا نه، استفاده کرده‌اند و مشخص نیست که این نشریات یک تصویر جعلی را منتشر کرده‌اند یا خیر.

یکی از مدرسان ارشد RMIT که در حال تحقیق در مورد استفاده از تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی‌ است به «Crikey» می‌گوید نگرانی‌هایی در مورد شفافیت استفاده از تصاویر ساخته‌ شده با هوش مصنوعی و اینکه آیا مخاطبان سواد کافی برای تشخیص استفاده از آنها را دارند یا خیر وجود دارد.

به گفته او، این تصاویر ممکن است مردم را گمراه و واقعیت را تحریف کند.

در حالیکه تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی می‌توانند یک ابزار باشند، او همچنین درباره استفاده نادرست از آنها هشدار می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.