تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1402 - 5:12
70 بازدید
کد خبر : 6703

تصاویر هوش مصنوعی از شهرهای بریتانیا در سال ۲۰۵۰

تصاویر هوش مصنوعی از شهرهای بریتانیا در سال ۲۰۵۰

یک تدوین‌گر فیلم با کمک هوش مصنوعی، تصاویری را از شهرهای بریتانیا در سال ۲۰۵۰ ایجاد کرده است. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، از ساعت «بیگ بن»(Big Ben) لندن گرفته تا «کاخ ادینبرو»(Edinburgh’s castle)، بسیاری از شهرهای بریتانیا به لطف ساختمان‌های متمایز خود، قابل تشخیص فوری هستند اما هوش مصنوعی نشان

یک تدوین‌گر فیلم با کمک هوش مصنوعی، تصاویری را از شهرهای بریتانیا در سال ۲۰۵۰ ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، از ساعت «بیگ بن»(Big Ben) لندن گرفته تا «کاخ ادینبرو»(Edinburgh’s castle)، بسیاری از شهرهای بریتانیا به لطف ساختمان‌های متمایز خود، قابل تشخیص فوری هستند اما هوش مصنوعی نشان می‌دهد که این مکان‌های دیدنی معروف ممکن است تنها در ۲۶ سال بعد، پشت سیستم‌های حمل‌ونقل بزرگ پنهان شوند.

«دانکن تامسن»(Duncan Thomsen) تدوینگر فیلم اهل برایتون، از هوش مصنوعی استفاده کرده است تا نشان دهد که پنج شهر از بزرگترین شهرهای بریتانیا در سال ۲۰۵۰ به چه شکل خواهند بود.

تصاویر به‌ دست‌ آمده، طیف گسترده‌ای از سیستم‌های حمل‌ونقل آینده‌ را نشان می‌دهند که در شهرها وجود دارند و صحنه‌هایی را شبیه به صحنه‌های فیلم «بلید رانر»(Blade Runner) به تصویر می‌کشند. تامسن گفت: من ایده این آینده شبیه به بلید رانر را دوست دارم. عکس‌ها لبخند را بر لب‌هایم آوردند.

تصاویر هوش مصنوعی از شهرهای بریتانیا در سال ۲۰۵۰

تصاویر هوش مصنوعی از شهرهای بریتانیا در سال ۲۰۵۰

تامسن از نرم‌افزار «میدجرنی»(Midjourney) و اپلیکیشن «دیسکورد»(Discord) برای ایجاد این تصاویر استفاده کرد. او از هوش مصنوعی خواست تا یک شهر بریتانیا در سال ۲۰۵۰ را به تصویر بکشد و در عین حفظ کردن معماری تاریخی، حمل‌ونقل عمومی را براساس ایده‌های کنونی پیش‌بینی کند. سپس تامسن، وسایل نقلیه‌ای را اضافه کرد که در اطراف شهر کار می‌کنند.

تامسن ادامه داد: من می‌خواستم نشان دهم جوانان ۲۰ و ۳۰ ساله امروز چگونه آینده خود را طراحی می‌کنند؛ همان طور که افراد ۵۰ و ۶۰ ساله امروز آینده خود را طراحی کرده‌اند. با فناوری‌های بسیاری مانند هوش مصنوعی و ساختارهای طراحی در دسترس آنها، همه کشورهای روی کره زمین تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. من می‌خواستم نشان دهم که چگونه می‌توان یک شهر را بریتانیایی نگه داشت و آن را به یک علاقه جهانی برای مردم تبدیل کرد. همه آنها واقعا هیجان‌انگیز هستند. لندن همیشه تا حدودی در طراحی‌ها پیشرو خواهد بود.

تصاویر هوش مصنوعی از شهرهای بریتانیا در سال ۲۰۵۰

تصاویر هوش مصنوعی از شهرهای بریتانیا در سال ۲۰۵۰

این اولین باری نیست که تامسن از هوش مصنوعی برای تجسم کردن بریتانیا در آینده استفاده می‌کند. سال گذشته، او از میدجرنی برای تجسم کردن تصاویری از مردم متوسط در ۱۳ شهرستان استفاده کرد.

تامسن عبارات خاصی را تایپ کرد تا به نتیجه برسد. به عنوان مثال، برای شهرستان «تاین اند ور»(Tyne and Wear) تایپ کرد: تاین اند ور به ‌عنوان پرتره‌ای که با لباس‌ها، مدل‌های مو و شخصیت‌ها مشخص می‌شود. اجتماعی، برون‌گرا و مغرور به ریشه‌های محلی، علاقه‌مندی‌ به موسیقی، هنر و فوتبال.

تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی، مردم لندن را شیک‌پوش نشان می‌دهند اما مردم سامرست کمی غیر معمول‌ به نظر می‌رسند. مرم آکسفوردشایر در مقایسه با ساکنان نورفولک که مسن‌تر و روستایی به ‌نظر می‌رسند، جوان و شهری به تصویر کشیده شده‌اند.

تامسن گفت: سامرست سرگرم‌کننده است زیرا رنگ‌ها و ریش مردها باعث خنده‌ام شد. من اهالی اسکاتلند و ولز را هم دوست داشتم زیرا آنها بسیار با شخصیت هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.