تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 10:20
56 بازدید
کد خبر : 3729

توسعه هوش مصنوعی بحران جدید متا شد

توسعه هوش مصنوعی بحران جدید متا شد

متا با چالش های متعددی در حوزه هوش مصنوعی روبرو است زیرا سعی دارد نیروهای مستعد خود را حفظ و با رقبای دیگر مانند «اوپن ای آی» رقابت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، باوجود سرمایه گذاری کلان مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی این شرکت در هوش مصنوعی، اخراج کارمندان در این اواخر و استعفای برخی از محققان کلیدی، پیشرفت متا در این حوزه کند شده است.

طی سال گذشته متا بخش زیادی از تیم تحقیقات هوش مصنوعی خود را از دست داد که این امر تاثیر مستقیم بر توانایی اش برای رقابت با رهبران بخش مذکور دارد. عواملی مانند فرسودگی شغلی و فقدان اعتماد به مسیر فعالیت متا نیز بر آنچه گفته شد، مضاعف شده است. حتی یان لی کان که زاکربرگ در سال ۲۰۱۳ میلادی برای رهبری تلاش های شرکت در حوزه هوش مصنوعی استخدام کرد، به اجلاس اخیر «شرکت های پیشرو نوآوری هوش مصنوعی» که توسط کاخ سفید برگزار شد، دعوت نشده بود. اما مدیران شرکت های دیگر مانند گوگل و اوپن ای آی در همان رویداد حضور داشتند.

کارمندان متا که نیاز به اصلاح مسیر فعالیت شرکت را حس کرده اند، از متا خواسته اند روش جدیدی در حوزه هوش مصنوعی در پیش گیرد. آنها می خواهند شرکت اشتباهات گذشته که منجر به انحراف از توسعه هوش مصنوعی مولد منجر شد را اصلاح کند.

محققان هوش مصنوعی متا تحت رهبری لی کان با چالش هایی در ترویج تاثیرگذار مدل های زبانی و دستیابی به موفقیت با مدل های مقیاس بزرگ مانند چت جی پی تی روبرو شدند.

سال گذشته متا با خروج عظیم محققان روبرو شد که بسیاری از آنها خستگی مفرط کاری یا تردید درباره برنامه های آتی شرکت را دلیل عدم فعالیت اعلام کردند.

عرضه چت جی پی تی در نوامبر سال گذشته میلادی خروج نیروهای مستعد از متا را سرعت بخشید زیرا کارمندان به دنبال فرصت های شغلی در شرکت های دیگر بودند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.