تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 6:14
167 بازدید
کد خبر : 3863

کمک هوش مصنوعی به کشاورزان آفریقایی برای مقابله با تغییرات اقلیمی

کمک هوش مصنوعی به کشاورزان آفریقایی برای مقابله با تغییرات اقلیمی

از آنجایی که بهره‌وری در مزارع آفریقا هر ساله کاهش می‌یابد، یک ابزار هوش مصنوعی جدید به کمک کشاورزان آفریقایی می‌آید تا با تغییرات آب و هوایی مقابله کنند. به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، خشکسالی‌های تاریخی و سایر رویدادهای آب و هوایی مرتبط با تغییرات اقلیمی، زندگی کشاورزان آفریقا را به دلیل

از آنجایی که بهره‌وری در مزارع آفریقا هر ساله کاهش می‌یابد، یک ابزار هوش مصنوعی جدید به کمک کشاورزان آفریقایی می‌آید تا با تغییرات آب و هوایی مقابله کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، خشکسالی‌های تاریخی و سایر رویدادهای آب و هوایی مرتبط با تغییرات اقلیمی، زندگی کشاورزان آفریقا را به دلیل کاهش بهره‌وری زراعت‌شان با دشواری بسیاری مواجه کرده است.

اکنون گروهی از دانشمندان در سنگال، ابزار هوش مصنوعی جدیدی به نام مراقب کشاورزی آفریقا(Africa Agriculture Watch) یا AAgWa را برای کمک به کشاورزان این قاره برای غلبه بر این موانع اقلیمی توسعه داده‌اند.

این ابزار هوش مصنوعی جدید از داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای برای سنجش پارامترهای بیوفیزیکی زمین و بررسی نقشه‌های تاریخی تولید زراعی به منظور پیش‌بینی شرایط رشد احتمالی استفاده می‌کند. همچنین شدت گرما و تأثیر آن بر محصولات، سطح بارندگی مورد انتظار و حاصلخیزی خاک را تجزیه و تحلیل می‌کند.

راسین لی، مدیر داده در موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی پان‌آفریقایی آکادمیا ۲۰۶۳ می‌گوید: هر گونه اختلالی که در شرایط رشد محصولات مشاهده می‌کنید در مدل‌های ما منعکس می‌شود و سپس نشان می‌دهد که چه تاثیری در تولید خواهد داشت. بنابراین اساساً می‌توانید نقشه‌ای داشته باشید که در آن می‌توانید محتمل‌ترین محصولاتی را که می‌توانید در یک منطقه خاص بر اساس روند شرایط رشد، کشت کنید، بشناسید.

این ابزار یادگیری ماشینی تاکنون بسیار مورد استقبال کشاورزان آفریقایی قرار گرفته است.

ابزار AAgWa در حال حاضر در ۴۷ کشور آفریقایی عملیاتی شده است و میزان دقت آن ۹۴ درصد است.

دبورا اوسی-منسا که یک کشاورز غنایی است، می‌گوید: اگر بتوانیم با آنچه در حال وقوع است، به‌روز باشیم، حداقل می‌توانیم از بیشتر محصولات خود محافظت کنیم.

راسین لی می‌گوید: گاهی اوقات ما با کشورهایی مواجه هستیم که پیش‌بینی‌های ما در آنها متفاوت است. در این صورت، کاری که انجام می‌دهیم این است که مدل را به‌روزرسانی می‌کنیم و پیش‌بینی‌ها را براساس آن رویداد بهینه می‌کنیم.

وی افزود: دو راه برای افزایش تولید محصولات غذایی وجود دارد. شما مدیریت محصول خود را در دست دارید، اما راه دیگری برای افزایش تولید، می‌تواند کاهش تلفات و ضایعات باشد. این همان نقطه‌ای است که AAgWa روی آن تمرکز کرده است.

این ابزار توسط سازمان‌های غیردولتی محلی تحسین شده است.

کانیسیوس کانانگیر، مدیر اجرایی بنیاد فناوری کشاورزی آفریقا می‌گوید: کاری که راسین انجام می‌دهد، فوق العاده است، زیرا در قاره آفریقا، به ویژه در جنوب صحرای آفریقا، پیش‌بینی عملکرد کشاورزان بسیار دشوار است.

این مقام اجرایی همچنین تاکید کرد که محلی بودن این پروژه چقدر مهم است.

وی در یک مصاحبه گفت: وقتی این کار توسط آفریقایی‌ها انجام می‌شود، ما شاهد دو نکته مثبت هستیم. اول اینکه با شرایط قاره آفریقا سازگار است. دوم این که تضمینی است که این فناوری پایدار خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.