تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 8:51
160 بازدید
کد خبر : 3640

دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تاسیس می‌شود

دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تاسیس می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: تأسیس دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی استان در دستور کار قرار دارد. ابراهیم رحیمی، ۲۲ خردادماه در پیش‌نشست همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری و افتتاحیه یازدهمین دوره ضیافت اندیشه اساتید با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب یک کنشگر سیاسی اجتماعی، دانشمند،

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: تأسیس دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی استان در دستور کار قرار دارد.

ابراهیم رحیمی، ۲۲ خردادماه در پیش‌نشست همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری و افتتاحیه یازدهمین دوره ضیافت اندیشه اساتید با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب یک کنشگر سیاسی اجتماعی، دانشمند، سیاستمدار، فیلسوف و به‌طور اخص ایده‌پرداز توانمند و قدرتمند جهان هستند، اظهار کرد: ایشان در حیطه‌های مختلفی از علم ورود دارند و راهبری حرکت‌ کشور در ساحت‌های گوناگون علوم تجربی، فناوری، علوم انسانی و … را به خوبی انجام می‌دهند.

وی به تشریح عملکرد و وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان در زمینه‌های مختلف پرداخت و افزود: ۱۱ هزار دانشجو یعنی ۳۷ درصد دانشجویان استان در پنج واحد و پردیس دانشگاهی در شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و اردل در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیلند.

رحیمی بیان کرد: ۱۴۰ رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی دایر شده که ۳۰ رشته مربوط به دو سال گذشته است و رشد دانشجو نیز در دو سال اخیر تا ۳۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به چابک‌سازی ساختار دانشگاه، تصریح کرد: این امر باعث بهبود بیلان مالی دانشگاه و اصلاح ساختار آموزشی و به حداقل رسیدن شکایات شده است.

رئیس دانشگاه آزاد چهارمحال‌وبختیاری تأکید کرد: تأسیس دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی استان در دستور کار قرار دارد.

وی پیشرفت‌های پژوهشی دانشگاه را نیز یادآور شد و توضیح داد: این دانشگاه با هفت سرآمد علمی، بالاترین شمار سرآمدان علمی را داراست؛ سه مرکز تحقیقاتی و دو مرکز رشد دانشگاه امسال پس از طی مراحل دشوار راستی‌آزمایی، حائز درجه یک شدند.

رحیمی ادامه داد: تأسیس آزمایشگاه‌های محیط زیست و دامپزشکی در دستور کار قرار دارد، همچنین امسال تعداد مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی دانشگاه به پنج نشریه می‌رسد.

جامعه نخبگانی در شناخت رهبر جامعه ضعف دارد

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا قاسمی‌نژاد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد چهارمحال‌وبختیاری با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدا به‌ویژه شهدای عرصه علم و با اشاره به فراز و فرودهای جوامع اسلامی در ادوار مختلف تاریخ، اظهار کرد: در بررسی چرایی فراز و فرودها به کلیدواژه «شناخت عموم از رهبر جامعه» می‌رسیم.

وی ادامه داد: اولین حکومت و جامعه اسلامی در زمانی شکل گرفت که کلیدواژه شناخت رهبر جامعه هم از سوی خواص و هم عوام جامعه تحقق یافت و جایگاه رهبر و ولایت‌پذیری اتفاق افتاد و لذا جامعه جاهلیت مبدل به جامعه اسلامی شد.

این مدرس حوزه و دانشگاه در استان با تصریح بر اینکه پس از رحلت نبی مکرم اسلام کلیدواژه رهبری به دست فراموشی سپرده شد، گفت: بعد از ایشان، خواص و عوام جامعه نمی‌دانستند که جایگاه ولی جامعه چیست و لذا شاهد فراز و فرودهای فراوان و رخدادهای و مصیبت‌های فراوان از ماجرای حکمین تا حادثه کربلا و … هستیم.

قاسمی‌نژاد با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی تحت رهبری امام راحل(ره)، بیان کرد: شناخت رهبری و تبعیت از ایشان از سوی خواص و عوام جامعه باعث شد که انقلاب به پیروزی برسد؛ در تاریخ انقلاب اسلامی هر جا نسبت به شناخت و تبعیت از ولی‌فقیه کوتاهی شده، جامعه نیز رو به ضعف و کاستی رفته و دشمنان سوءاستفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال از ولایت و رهبری امام خامنه‌ای سپری می‌شود، ادامه داد: متأسفانه جامعه نخبگانی و علمی کشور نسبت به تبیین مقام و جایگاه رهبری هیچ اقدامی انجام نداده است و لذا نباید انتظار داشته باشیم که کف جامعه ثمرات نظام و رهبری را بشناسد و بداند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان تأکید کرد: رهبر انقلاب شخصیتی سرآمد در ساحت‌های علمی، سیاسی، اجتناعی، فلسفه، عرفان، ادبیات و … دارند اما جامعه نخبگانی در شناخت شخصیت رهبر جامعه ضعف دارد.

قاسمی‌نژاد با اشاره به دو اقدام مهم جامعه دانشگاهی و نخبگانی کشور در راستای شناخت شخصیت رهبر جامعه که از دو سال قبل کلید خورده است، بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد چهارمحال‌وبختیاری در این دو حرکت جزو استان‌های پیشگام بوده و امیدواریم این حرکت‌ها تبدیل به بک جریان پایدار شوند.

وی افزود: حرکت نخست ناظر بر طرح اندیشه تمدن‌ساز مقام معظم رهبری است که در سه مرحله برگزار شد و در طی این طرح، اساتید دانشگاه آثار ایشان از جمله انسان ۲۵۰ ساله را با رویکردی بدیع و نو به بحث و بررسی گذاشتند که افکار و اندیشه‌ها و مفهوم‌سازی‌های ایشان باعث شگفتی اساتید بود.

قاسمی‌نژاد تصریح کرد: امروز نیز شاهد دومین حرکت هستیم که ناظر بر بررسی فعالیت‌های قرآنی است و یکی از ۳۰ پیش‌نشست همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری امروز به میزبانی دانشگاه آزاد چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود.

دبیر پیش‌نشست «همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری» تأکید کرد: امید است این حرکت‌ها تبدیل به یک جریان شود و التزام عملی به ولایت و شناخت واقعی از رهبر جامعه به‌ویژه از سوی جامعه نخبگانی اتقاق بیفتد.

قاسمی‌نژاد در پایان گفت: امروز همچنین برپایی «افتتاحیه یازدهمین دوره ضیافت اندیشه اساتید» همزمان با این پیش‌نشست در حال برگزاری است که ۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاه در این دوره به مدت سه روز کارگاه‌هایی با تدریس اساتید کشوری حضور دارند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.