تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 8:52
140 بازدید
کد خبر : 3880

رئیس ام‌آی۶: جاسوسان ما بهتر از هوش مصنوعی هستند

رئیس ام‌آی۶: جاسوسان ما بهتر از هوش مصنوعی هستند

رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت که چگونه جاسوسان این کشور نقش حیاتی را در عصر هوش مصنوعی نسبت به محافظت در برابر کشورهای خارجی متخاصم و یا گروه‌های تروریستی ایفا خواهند کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه ایونینگ استاندارد، ریچارد مور، رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (ام‌آی ۶) طی یک

رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت که چگونه جاسوسان این کشور نقش حیاتی را در عصر هوش مصنوعی نسبت به محافظت در برابر کشورهای خارجی متخاصم و یا گروه‌های تروریستی ایفا خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه ایونینگ استاندارد، ریچارد مور، رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (ام‌آی ۶) طی یک سخنرانی در پراگ تاکید کرد: افسران ما می‌توانند رازها و اطلاعاتی را فراتر از دسترسی هوش مصنوعی به دست بیاورند.

با این حال او خاطرنشان کرد: ظرفیت و توانایی ماشین هم می‌تواند فراتر از حد پیش برود.

ریچارد مور با اشاره به هوش مصنوعی و جایگاه آن تصریح کرد: هوش مصنوعی اطلاعات را تا بی‌نهایت در دسترس قرار می‌دهد و برخی پرسیده‌اند که آیا سرویس‌های اطلاعاتی مانند ام‌آی ۶ را از کار بیکار می‌کند؟ در واقع، برعکس این موضوع می‌تواند درست باشد. ویژگی‌های منحصر به فرد انسان‌ها در جایگاه‌های درست همچنان چشمگیر و حائز اهمیت خواهد بود.

وی افزود: انسان‌ها هرگز جمع‌کننده مجهول اطلاعات نیستند؛ به ماموران ما وظایفی محول می‌شود و می‌توانند آن‌ها را رهبری کنند. آن‌ها می‌توانند سوالات جدیدی را مطرح کنند و گاها می‌توانند تصمیماتی را در داخل یک دولت یا یک گروه تروریستی تحت تاثیر قرار دهند.

مور در پایان گفت: اطلاعات انسان در عصر هوش مصنوعی می‌تواند طوری تعریف شود که ماشین‌ها قادر به انجام آن نیستند اگرچه باید انتظار داشت که ظرفیت ماشین‌ها هم ممکن است با سرعت پیشروی کنند.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس همچنین به جنگ روسیه-اوکراین پرداخت و در ادعایی گفت که روسای ارتش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه “همچنان در تحقق اهداف این رئیس‌جمهور شکست می‌خورند.”

وی مدعی شد: پوتین با حمله به اوکراین توقع داشت طی چند روز در فوریه ۲۰۲۲ کی‌یف را تصرف کند اما اکنون پس از شکست شورش گروه واگنر، شاهد اختلافات تلخی در میان افسران ارشد ارتش پوتین هستیم.

ریچارد مور این ادعا را درحالی مطرح کرد که ضدحمله اوکراین با وجود پمپاژ تسلیحات غربی شکست بدی خورده است و برخی از مقامات آمریکایی و حتی اوکراینی نسبت به این موضوع اعتراف کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.