تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 - 6:13
140 بازدید
کد خبر : 3737

رئیس دانشگاه الزهرا: ایران باید جزو ۱۰ کشور برتر حوزه هوش مصنوعی باشد

رئیس دانشگاه الزهرا: ایران باید جزو ۱۰ کشور برتر حوزه هوش مصنوعی باشد

رئیس دانشگاه الزهرا با تاکید براینکه ایران باید جزو ۱۰ کشور برتر حوزه هوش مصنوعی قرار گیرد، گفت: آینده پژوهی آموزش عالی در کشور مبتنی بر پیشرانی فناوری اطلاعات است. به گزارش ایسنا، دکتر زهرا ناظم بکائی در نخستین همایش مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مراکز آپای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که

رئیس دانشگاه الزهرا با تاکید براینکه ایران باید جزو ۱۰ کشور برتر حوزه هوش مصنوعی قرار گیرد، گفت: آینده پژوهی آموزش عالی در کشور مبتنی بر پیشرانی فناوری اطلاعات است.

به گزارش ایسنا، دکتر زهرا ناظم بکائی در نخستین همایش مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مراکز آپای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: امیدواریم این گردهمایی در قالب این همایش یک روزه با شعار آموزش عالی هوشمند نقطه عطفی در اتفاقات و موفقیت های این حوزه باشد چرا که اصول راهبردی فناوری اطلاعات نیازمند هماهنگی، مدیریت کلان و تنظیم برنامه های هدفمند است و محور شکل دهنده گفتمان رهبر انقلاب در این حوزه بر لزوم بازگشت به توانمندی و استفاده از ظرفیت داخلی تاکید دارند.

رئیس دانشگاه الزهرا تصریح کرد: امروزه فناوری اطلاعات به عنوان ابزار نیرومند و تاثیرگذار در فرایند یاددهی و  یادگیری برای ارتقای کیفیت و کارایی آموزش مورد توجه است. آینده پژوهی آموزش عالی در کشور مبتنی بر پیشرانی فناوری اطلاعات است و این امر مهم در دانشگاه الزهرا که به آموزش عالی دختران و بانوان کشور اهتمام دارد ابعاد متنوع، دقیق و هوشمندانه تری پیدا می کند.
 
ناظم بکائی تاکید کرد: فناوری اطلاعات می تواند از طریق بهبود مدیریت کلان در نظام های اطلاع رسانی، بهینه سازی داده ها و تامین اطلاعات مورد نیاز برای پیش بینی آینده، هماهنگی فعالیت ها و افزایش سرعت گردش داده ها بر آموزش عالی اثر گذارد و به عنوان رویکرد نوین مکمل آموزش محسوب شود نه جایگزین آن، بنابراین این حوزه بخشی از اهتمام نظام در حکمرانی فضای مجازی است.

وی ادامه داد: وظیفه متخصصان این حوزه استفاده از فناوری های تحول آفرین مانند هوش مصنوعی است. اطمینان داریم صاحبنظران و تلاش گران این بخش به منظور مقابله با آرایش جنگی دشمن به این جمله رهبر معظم انقلاب خواهند رسید که ایران باید جزو ۱۰ کشور برتر حوزه هوش مصنوعی قرار گیرد چرا که این موضوع در اداره آینده دنیا و کشورها نقش ویژه ای دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.