تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 5:11
84 بازدید
کد خبر : 4542

رونمایی از اولین ابزار هوشمند پردازش زبانی چین

رونمایی از اولین ابزار هوشمند پردازش زبانی چین

ایسنا/خراسان رضوی چین ابزار پردازش زبان هوشمند برای کتاب‌های باستانی راه‌اندازی کرد. به نقل از نیوز، چین اولین ابزار هوشمند خود، شونزی (Xunzi) را راه‌اندازی کرده که به‌طور خاص برای پردازش و تحقیق در کتاب‌های باستانی چین طراحی شده است. این طراحی هوشمند یک مدل زبانی بزرگ از کتاب‌های باستانی، ازجمله «سیکو کوانشو» یا «کتابخانه

ایسنا/خراسان رضوی چین ابزار پردازش زبان هوشمند برای کتاب‌های باستانی راه‌اندازی کرد.

به نقل از نیوز، چین اولین ابزار هوشمند خود، شونزی (Xunzi) را راه‌اندازی کرده که به‌طور خاص برای پردازش و تحقیق در کتاب‌های باستانی چین طراحی شده است.

این طراحی هوشمند یک مدل زبانی بزرگ از کتاب‌های باستانی، ازجمله «سیکو کوانشو» یا «کتابخانه کامل در چهار شاخه ادبیات» است و بیش از ۲میلیارد کلمه را جمع‌آوری می‌کند.

این مدل که توسط محققان کالج مدیریت اطلاعات دانشگاه کشاورزی نانجینگ توسعه داده شده است، می‌تواند عملکردهایی مانند درک زبان طبیعی، ترجمه خودکار، تولید شعر و نمایه‌سازی خودکار را انجام دهد.

مدل طراحی شده می‌تواند فعالیت کاربران معمولی را برای درک عبارات باستانی، نقطه‌گذاری و ترجمه به زبان چینی مدرن تسهیل کند. به کمک این ابزار هوشمند، متخصصان می‌توانند تحلیل واژگانی، طبقه‌بندی متن، تطبیق و تولید انتزاعی را انجام دهند.

به گفته محققان، این مدل زبان به‌عنوان ابزار منبع باز در هر دو وب سایت GitHub و ModelScope در دسترس است.

شونزی فیلسوف مشهور چینی (۴۷۵ قبل از میلاد تا ۲۲۱ قبل از میلاد) بود و کتاب همنام او تلفیقی از نوشته‌های فلسفی اوست. مدل زبان بزرگ کنونی نیز به افتخار این فیلسوف، شونزی نام گرفت.

محققان گفتند که مشتاقانه منتظر پرورش استعدادهای بین رشته‌ای بیشتر از طریق مطالعه هوشمندانه کتاب‌های باستانی و ادامه میراث فرهنگی چین هستند.

همچنین انتظار می‌رود که ابزار زبان برای خوانندگان، خواندن راحت‌تر کتاب‌ باستانی را فراهم کند و توسعه خلاقانه فرهنگ سنتی چین را ارتقا دهد.

مدل زبان بزرگ شونزی در نوشتن هوش مصنوعی (AI)، آموزش هوش مصنوعی و سرگرمی‌های دیجیتال نیز کاربرد خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.