تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 - 7:50
67 بازدید
کد خبر : 6709

«سامانه جامع اتوماسیون دانشگاهی» طراحی و تولید شد

«سامانه جامع اتوماسیون دانشگاهی» طراحی و تولید شد

ایسنا/اصفهان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: هدف از طراحی و تولید «سامانه جامع اتوماسیون دانشگاهی» در ابتدا حذف گردش‌های کاغذی بود، اما اکنون این سامانه به هوش مصنوعی مجهز شده و اسناد را تشخیص و بخشی از کارهای کارشناسان را به صورت هوشمند و اتوماتیک انجام می‌دهد. این محصول روال طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها را

ایسنا/اصفهان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: هدف از طراحی و تولید «سامانه جامع اتوماسیون دانشگاهی» در ابتدا حذف گردش‌های کاغذی بود، اما اکنون این سامانه به هوش مصنوعی مجهز شده و اسناد را تشخیص و بخشی از کارهای کارشناسان را به صورت هوشمند و اتوماتیک انجام می‌دهد. این محصول روال طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها را نیز تسریع می‌بخشد.

اتوماسیون‌سازی فرآیندها یکی از روش‌های بهبود عملکرد و تسریع اقدامات است که در نهایت باعث افزایش بهره‌وری سازمانی می‌شود. در همین راستا، شرکت دانش‌بنیان “گروه داده‌ورز پیوند” که از سال ۱۳۸۸ در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شده، به‌صورت تخصصی به طراحی و تولید «سامانه جامع اتوماسیون دانشگاهی» پرداخته است.

محسن نیازی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درخصوص ایده اولیه طراحی و تولید «سامانه جامع اتوماسیون دانشگاهی»، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایده اولیه این کار به سال ۱۳۸۴ بازمی‌گردد، زمانی که سیستم‌ها در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به‌صورت دستی بود و نسخه ابتدایی این کار در آن‌جا پیاده‌سازی شد.

او درباره هدف از تولید و طراحی این سامانه، گفت: هدف از طراحی و تولید «سامانه جامع اتوماسیون دانشگاهی» در ابتدا حذف قسمت‌ها و گردش‌های کاغذی بود، اما اکنون این سامانه به هوش مصنوعی مجهز شده و اسناد را تشخیص و یک سری از روال‌ها و بخشی از کارهای کارشناسان را به صورت هوشمند و اتوماتیک انجام می‌دهد. بنابراین، علاوه بر این که مدل‌های کاغذی را حذف و کاملاً paperless کرده، از طرفی قابلیت انجام یک‌سری از فرآیندها را به‌صورت اتوماتیک دارد. همچنین، این محصول روال طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها را تسریع می‌بخشد.

نیازی درباره ویژگی‌های این محصول، افزود: امروز ۲۲۰ دانشگاه آزاد و حدود ۵۰ دانشگاه دولتی از این محصول استفاده می‌کنند. به تازگی و به دنبال این نیاز دانشگاه‌ها، در حال وارد کردن فناوری هوش مصنوعی به این حوزه هستیم. پیاده‌سازی طرح کارشناسان هوشمند، مدیریت اسناد با استفاده از هوش مصنوعی به منظور پایش و صحت سنجی و همچنین مشابهت یابی اسناد از جمله ویژگی‌های جدید این محصول است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در ارتباط با مخاطبین این سامانه، ادامه داد: بیشتر مخاطبین این سامانه، دانشجویان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگران هستند. همچنین افراد عام علاقمند می‌توانند از این سامانه استفاده کنند. به علاوه، اگر دانشگاه‌ها هماهنگ کرده باشند که خروجی‌ تحقیقات در خبرگزاری‌ها و مراکز علمی انتشار پیدا کند، سامانه این اطلاعات را به مراکز انتقال خواهد داد. بنابراین، مراکز پژوهشی و صنایعی که با دانشگاه‌ها در ارتباط هستند نیز استفاده‌ کننده‌های این سیستم هستند.

وی در پایان یادآور شد: مراحل بعدی شبکه پژوهشیار با این هدف که دانشگاه‌ها را به یکدیگر متصل و شبکه‌ علمی بین دانشگاهی شکل بگیرد، در حال ایجاد است. بحث‌های هوش مصنوعی نیز از برنامه‌های سال آینده ما است که بسیاری از قسمت‌های نرم‌افزاری به هوش مصنوعی مسلط شود و علاوه بر موارد قبلی، یک سری از فرایندها به صورت هوشمند انجام گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.