تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 5:11
68 بازدید
کد خبر : 6691

سرمایه‌گذاری جدید دانشگاه مینه سوتا در علم پزشکی/ درمان بیماری‌های قلبی با هوش مصنوعی

سرمایه‌گذاری جدید دانشگاه مینه سوتا در علم پزشکی/ درمان بیماری‌های قلبی با هوش مصنوعی

محققان دانشگاه مینه‌سوتا در تلاشند تا با کمک هوش مصنوعی، مشکلات قلبی ناشی از مراحل درمان سرطان سینه را محدود کنند. به گزارش ایسنا، به نقل از سی بی اس، اگر پزشک تشخیص دهد که فردی مبتلا به سرطان سینه است، گام بعدی شروع مراحل درمانی است؛ البته انواع خاصی از درمان همچون شیمی درمانی

محققان دانشگاه مینه‌سوتا در تلاشند تا با کمک هوش مصنوعی، مشکلات قلبی ناشی از مراحل درمان سرطان سینه را محدود کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی بی اس، اگر پزشک تشخیص دهد که فردی مبتلا به سرطان سینه است، گام بعدی شروع مراحل درمانی است؛ البته انواع خاصی از درمان همچون شیمی درمانی می‌تواند باعث آسیب قلبی در برخی بیماران شود. روی ژانگ، محقق دانشکده پزشکی دانشگاه مینه‌سوتا می گوید در مورد اینکه چه کسانی و چرا بیشتر در معرض خطر این عارضه جانبی هستند، اطلاعات کاملی وجود ندارد.  ژانگ گفت: در حال حاضر، مطالعات محدودی بر روی پیش‌بینی بیماری‌های قلبی عروقی در درمان‌های سرطان انجام می‌شود.

ژانگ و جو سان، پروفسور علوم کامپیوتر در این دانشگاه در حال کار بر روی استفاده از هوش مصنوعی هستند تا به کمک آن پزشکان پیش‌بینی دقیق‌تری نسبت به مشکلات قلبی در بیماران سرطان سینه داشته باشند.  سان در این باره گفت: آن چیزی که هوش مصنوعی می‌تواند برای مراقبت های بهداشتی انجام دهد، تکمیل، اطلاع‌رسانی و تقویت اطلاعات پزشکان است. هم اکنون هوش مصنوعی ابزار لازم برای دستیابی به چنین اهدافی را در اختیار ندارد. بناب ه گفته سان، در حال حاضر هوش مصنوعی زمانی بیشترین کارایی را دارد که اطلاعات مرتبطی در اختیارش قرار گرفته باشد.

در همین راستا، این محققان در دانشگاه مینه‌سوتا در حال ترکیب‌بندی مجدد یک مدل هوش مصنوعی هستند که داده‌های محدودتر و متغیرتری در مورد مشکلات قلبی مرتبط با درمان سرطان در اختیار دارد.  مؤسسه ملی بهداشت آمریکا، به محققان این طرح ۱.۲ میلیون دلار کمک مالی اعطا کرده تا پروژه را در چهار سال آینده تکمیل کنند. اگرچه فرایند این کار مربوط به درمان سرطان سینه است، اما در صورت موفقیت هوش می‌تواند برای انواع سرطان‌ها و دیگر بیماری‌ها نیز استفاده شود. ژانگ در این باره می‌گوید: «این روش در واقع یکی از بهترین نوآوری‌ها است و به طور بالقوه می‌تواند نتایج موثری در روند درمان بیماری‌ها داشته باشد».

انتهای پیام 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.