تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 - 5:11
36 بازدید
کد خبر : 7094

سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری هند در هوش مصنوعی

سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری هند در هوش مصنوعی

ایسنا/خراسان رضوی هند ۱.۲ میلیارد دلار در طیف گسترده‌ای از پروژه‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد زیرا پرجمعیت‌ترین کشور جهان ادعای مالکیت این بخش رو به رشد را دارد. به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت فناوری اطلاعات این کشور اعلام کرد که از این بودجه برای راه‌اندازی زیرساخت‌های محاسباتی و کمک به تامین مالی استارتاپ‌های

ایسنا/خراسان رضوی هند ۱.۲ میلیارد دلار در طیف گسترده‌ای از پروژه‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد زیرا پرجمعیت‌ترین کشور جهان ادعای مالکیت این بخش رو به رشد را دارد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت فناوری اطلاعات این کشور اعلام کرد که از این بودجه برای راه‌اندازی زیرساخت‌های محاسباتی و کمک به تامین مالی استارتاپ‌های هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.

وزیر این کشور اعلام کرد که این سرمایه‌گذاری اکوسیستم هوش مصنوعی هند را تسریع خواهد کرد و نیرویی محسوب می‌شود که آینده هوش مصنوعی را برای هند و جهان شکل می‌دهد.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان محلی صنعت فناوری اطلاعات ناسکام، بازار نوپای هوش مصنوعی هند تا سال ۲۰۲۷ به ارزش ۱۷ میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم نشان‌دهنده بخش کوچکی از بازار جهانی نرم‌افزار هوش مصنوعی است که شرکت تحقیقاتی گارتنر گفته است می‌تواند تا همان سال به ۲۹۷ میلیارد دلار برسد.

هند از صنعت خدمات نرم‌افزاری گسترده‌ای برخوردار است که از رونق برون‌سپاری جهانی که در دهه ۱۹۹۰ شروع شد، ایجاد شده است و نرم‌افزار هوش مصنوعی هم فرصت و هم تهدید را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.