تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 - 5:11
58 بازدید
کد خبر : 6859

شاید در آینده اساتید دانشگاه واقعی نباشند!

شاید در آینده اساتید دانشگاه واقعی نباشند!

یک دانشگاه انگلیسی از فناوری ۳ بعدی هولوگرام «آواتار» اساتید برای آموزش دانشجویان خود استفاده می‌کند.  به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بام، در چند سال گذشته، حوزه فناوری و نوآوری و هوش مصنوعی همه چیز را دستخوش تغییرات کرده است.‌ فناوری هولوگرام نیز برای سال‌هاست که در صنعت سرگرمی مورد استفاده قرار گرفته و

یک دانشگاه انگلیسی از فناوری ۳ بعدی هولوگرام «آواتار» اساتید برای آموزش دانشجویان خود استفاده می‌کند. 

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بام، در چند سال گذشته، حوزه فناوری و نوآوری و هوش مصنوعی همه چیز را دستخوش تغییرات کرده است.‌ فناوری هولوگرام نیز برای سال‌هاست که در صنعت سرگرمی مورد استفاده قرار گرفته و اکنون این فناوری به دانشگاه‌ها نیز راه یافته است. 

هولوگرام‌ها تصاویر سه بعدی هستند که با تداخل دو پرتو نور و ایجاد تصویر روی یک فیلم یا سطوح دیگر ایجاد می شوند. 

از طرفی دیگر، دوران سخنرانی‌های خسته کننده کلاس درس یا برقراری کلاس در برنامه “زوم”(zoom) گذشته است. در این راستا یک دانشگاه انگلیسی آماده است تا برخی از واحدهای درسی خود را توسط اساتید سراسر جهان به شیوه‌ای جدید ارائه دهد. در حال حاضر برخی دانشگاه‌ها از فناوری هولوگرام برای آوردن برخی از بزرگترین هنرمندان جهان مانند مایکل جکسون و آلبرت اینشتین به کلاس درس استفاده می‌کنند.

شهرستان لسترشایر در انگلیس موجب شده که انگلیس به اولین کشور در اروپا تبدیل شود که این فناوری را بررسی می‌کند. دانشگاه لافبورو در لستر شایر شروع به استفاده از فناوری هولوگرافیک برای پخش زنده سخنرانان مهمان از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) کرده است. 

در این برنامه، استادانی که در علوم ورزشی تخصص دارند، به دانشجویان رشته مد و لباس آموزش‌های مربوطه را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، مطالعات مدیریتی نیز به دانشجویان آموزش داده میشود. 

شاید در آینده اساتید دانشگاه واقعی نباشند!

پروفسور ” ویکی لاک” مدیر مطالعات کارشناسی دانشگاه لافبورو گفت که دانشجویان عاشق این فناوری هستند. او همچنین افزود که تماس‌های زوم باعث می‌شود دانشجویان احساس کنند در حال تماشای تلویزیون هستند و میان آنها و استادشان فاصله وجود دارد. ولی یک تصویر هولوگرافیک برای آنها بسیار جذاب‌تر و واقعی‌تر است. بدین ترتیب دانشجویان یک سخنران مهمان که تصویرش به کلاس درس می‌تابد را به یک فرد دو بعدی روی دیوار ترجیح می‌دهند. 

پس از یک سال آزمایش، این فناوری به طور رسمی در سال ۲۰۲۵ به برنامه درسی دانشگاه لافبورو معرفی خواهد شد. در این پروژه، یک شرکت مستقر در لس آنجلس به نام “پروتو”(Proto) فیگورهای هولوگرافیک را در کلاس درس نمایش خواهد داد.

دیوید نوسبام، بنیانگذار پروتو چهار سال پیش، پس از کار بر روی هولوگرام‌های افراد مشهور که از دنیا رفته‌اند، شرکت خود را راه اندازی کرد. او اکنون در نظر دارد برخی از بزرگترین افراد تاریخ را با کمک هوش مصنوعی به زندگی بازگرداند.

او به گاردین گفت: پروتو این فناوری را دارد که می‌تواند تصویری از استیون هاوکینگ یا هر کسی را به نمایش بگذارد و به نظر برسد که او واقعاً آنجاست. در این فناوری، یک هوش مصنوعی استیون هاوکینگ شبیه او می‌شود و مانند او تعامل می‌کند. این حیرت‌انگیز است، شگفت‌انگیز است، و من از شگفت‌انگیز بودن این تعاملات شوکه شده‌ام. هوش مصنوعی بخشی از زندگی ما است، چه مردم آن را بخواهند و چه نخواهند!

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.