تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 - 22:23
145 بازدید
کد خبر : 3649

شکل‌گیری نسل چهارم صنعت بر مبنای هوش مصنوعی

شکل‌گیری نسل چهارم صنعت بر مبنای هوش مصنوعی

مشهد ـ رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: نسل چهارم صنعت بر مبنای هوش مصنوعی در حال شکل‌گیری است که باید بتوان با بهره‌وری بالا در این حوزه به ثروت‌آفرینی برسیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود میرزایی شهرآبی در «نخستین رویداد عصرانه نوآوری» با همکاری پارک علم و فناوری خراسان و منطقه ویژه سرخس برگزار شد، با بیان این‌که شما جونان نخبه یکی از عنصرهای اساسی برای رشد، ارتقا فناوری و ثروت‌آفرینی برای کشور هستید، اظهار کرد: ما در استانی هستیم که دارای سه عنصر «صنایع معدنی»، «صنایع غذایی» و «صنایع خلاق فرهنگی (آی سی تی)» است و می‌توان با بهره‌گیری از این سه عنصر به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های بومی استان در حوزه‌های مختلف، ادامه داد: خواف به عسلویه شرق کشور معروف است اما در حوزه خام‌فروشی مشکل داریم، در سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی، درخواست کردیم در این منطقه چندین هکتار زمین در اختیار پارک علم و فناوری قرار بدهند تا بتوانیم باطله‌های معدنی را در قالب «پردیس فناوری صنایع معدنی»، وارد زنجیره ارزشی کنیم زیرا می‌دانیم این فرآوری، آورده‌های ارزی بسیاری برای کشور خواهد داشت.

ارائه الگوهای موفق به سراسر کشور

وی با بیان این‌که اولین دهکده فناوری در حوزه صنایع غذایی، کشاورزی و منابع طبیعی را در منطقه طرق تأسیس کردیم تا بتوانیم الگویی برای سراسر کشور ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: در حوزه «آی سی تی» همواره جزو اولین‌ها بودیم و دیگر استان‌های کشور از پارک علم و فناوری خراسان الگو می‌گیرند.

وی افزود: ما نسل چهارم صنعت هستیم که صنعت نسل چهارم خودش را بر مبنای هوش مصنوعی و بلاکچین استوار کرده است، برای اینکه بتوانیم بهره‌وری را بالا برده و هزینه مصرف را پایین بیاوریم، باید در این حوزه که پایه‌های قوی نیز در آن داریم، بتوانیم خیلی زود به اهدافی که پیش‌بینی شده، دست پیدا کنیم.

میرزایی اضافه کرد: باید بتوانیم در مردمی سازی، نقطه زنی و شبکه سازی موفق عمل کنیم و از عدد سه‌دهم درصدی که نقش اقتصاد دانش‌بنیان کشور بر تولید ناخالص داخلی کشور است، ارتقا پیدا کنیم.

لزوم انتقال امید به نسل جدید

وی افزود: ما سیاست‌های شوم، مستکبرانه و خودخواهانه دولتمردان غربی را کنار می‌گذاریم و با آن به شدت مخالف هستیم اما ما مسلمانان باید نقاط قوت دیگران را بشناسیم و یاد بگیریم، غربی‌ها فیلم‌هایی می‌سازند که به کودکانشان افق دید و آموزش مهارت‌آموزی می‌دهد اما ما در حوزه انتقال امید و ایمان به جامعه کم‌کاری کرده‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به این‌که ما در تولید علم بسیار قدرتمند هستیم اما در مصرف علم باید تلاش و بیشتر و فرهنگ‌سازی کنیم، گفت: ما ۵۵ پارک استانی منابع طبیعی و نخبه‌های فراوانی داریم اما چرا این پتانسیل به خلق ثروت و درآمد منتهی نمی‌شود؟

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری در تلاش است سهم خود از قراردادهای نفتی، عرصه صنایع معدنی و قراردادهای فولادی احقاق کند که در این مسیر، به کمک نخبگان هوش مصنوعی و بلاکچین نیاز داریم.

میرزایی گفت: ما با داشتن یک درصد از جمعیت دنیا، سهم‌مان از مقالات معتبر که مورد توجه تمام محققان جهان است، شش درصد است که بسیار عدد مناسب و مطلوبی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.