تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 خرداد 1402 - 22:23
141 بازدید
کد خبر : 3681

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در نظام آموزشی

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در نظام آموزشی

نشست تبیین کاربردی هوش مصنوعی در برنامه ریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تبیین کاربردی هوش مصنوعی در برنامه ریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.

معصومه صمدی سرپرست پژوهشکده تعلیم و تربیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ابتدای نشست گفت: پژوهشگاه طی جلسات و برنامه ریزی هایی که به منظور راهبردهای کلان سند تحول داشت به این نتیجه و جمع بندی رسید که ورود به حوزه هوش مصنوعی ضرورت دارد و تکلیف ما به عنوان پژوهشکده مطالعات راهبردی این است که سلسله نشست‌هایی را برگزار کنیم تا اثرپذیری سند تحول از هوش مصنوعی را به صورت تخصصی بررسی و تبیین کنیم.

صمدی ادامه داد: هر پژوهشکده باید نشست‌های تخصصی مرتبط با حوزه مأموریت خویش برگزار کند. و نسبت هوش مصنوعی با برنامه‌های مدیریت انسانی و مدیریت مالی مشخص شده و مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد چرا که هوش مصنوعی عنوان فرارشته ای داشته و شاخه‌ها و حوزه‌های متنوعی را در برمی گیرد و نمی‌توان تنها از یک بُعد به موضوع نگاه کرد.

صمدی افزود: جدی ترین چالش ما عدم باور سیاست‌گذاران سند تحول به اجرایی شدن آن است و مقوله تربیت رسمی و عمومی که در گرو باور پژوهشگران و سیاست‌گذاران تعلیم و تربیت می‌باشد، دارای اهمیت است.
سپس مهدی علی رضا مدرس و محقق حوزه هوش مصنوعی و آموزش مبتنی بر STEM گفت: ورود به حوزه هوش مصنوعی و رشد علمی در این حوزه، برای کارشناسان ومتخصصان پژوهشگاه و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که عنوان راهبرد شناسان آموزش و پرورش را دارند، ضروری و اجتناب ناپذیر است.

علی رضا ادامه داد: از آنجایی که تکامل فناوری دارای سرعت بالایی است مجهزشدن معلمین و مدرسین نیز به مهارتهای لازم در خصوص هوش مصنوعی دارای اهمیت فوق العاده بالایی بوده و بهتر است که آینده نگری و برنامه ریزی برای رسیدن به این هدف، موضوعی حیاتی برای نظام آموزش و پرورش تلقی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.