تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 5:11
80 بازدید
کد خبر : 4484

شور خلاقیت در جشنواره دانش‌آموزی رینوفست تبریز

شور خلاقیت در جشنواره دانش‌آموزی رینوفست تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با برگزاری اولین جشنواره نوآوری و فناوری رینوفست تبریز از چهاردهم الی هفدهم آذر ماه، شور خلاقیت و فناوری و نوآوری مهمان غرفه‌های دانش آموزی این جشنواره شده است و به نظر می‌رسد دانش آموزان امروز چند قدمی از بزرگترها جلوتر هستند. این جشنواره دانش آموزی برای اولین بار در سطح کشور

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با برگزاری اولین جشنواره نوآوری و فناوری رینوفست تبریز از چهاردهم الی هفدهم آذر ماه، شور خلاقیت و فناوری و نوآوری مهمان غرفه‌های دانش آموزی این جشنواره شده است و به نظر می‌رسد دانش آموزان امروز چند قدمی از بزرگترها جلوتر هستند.

این جشنواره دانش آموزی برای اولین بار در سطح کشور در نمایشگاه بین‌المللی تبریز در سه محور رباتیک، هوش مصنوعی و هوافضا برگزار می‌شود و دانش‌آموزان در چهار محور دستاوردها، مسابقات، نمایشگاه و سمینارهای آموزشی با هم به رقابت می‌پردازند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ورود دانش‌آموزان به فضای دانش بنیان و آشنایی با علوم نو و تکنولوژی‌های روز دنیا می‌تواند باعث شتاب در پیشرفت و توسعه کشور شود.

آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم در آیین افتتاح اولین جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی رینوفست و یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، برگزاری اولین جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی را اقدامی مبارک برای نسل امروز به عنوان نسلی باهوش و پر استعداد، عنوان کرد.

وی با بیان اینکه استقبال چشمگیر دانش‌آموزان از جشنواره فناوری و نوآوری رینوفست قابل توجه است، گفت: تعداد طرح‌های ارائه شده و شرکت‌کنندگان در این جشنواره در سه محور هوا فضا، رباتیک و هوش مصنوعی بسیار خوب و نقش چنین جشنواره‌هایی در تضمین رشد علمی کشور غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به آشنایی نسل جدید فناوری‌های نوین و و تفاوت این نسل با نسل‌های گذشته، اظهار کرد: آشنایی دانش‌آموزان امروز با فناوری‌های نوین به قدری است که شاید برای نسل‌های قبلی یک آرزو بود.

امام جمعه تبریز در پایان اظهار کرد: امید است این نمایشگاه‌ها همواره باعث ایجاد فضای صحیح رقابتی شوند که همین رقابت خود عاملی برای نشاط و پویایی هرچه بیشتر صنعت و نوآوری می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری اولین جشنواره فناوری و نوآوری دانش آموزی و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، جشنواره رینوفست را تمرینی برای پژوهش و فناور محور شدن دانش‌آموزان، عنوان کرد.

مسعود سعادتی در آیین افتتاح اولین جشنواره دانش‌آموزی فناوری و نوآوری تبریز با بیان اینکه برگزاری اولین فستیوال نوآوری و فناوری دانش آموزی رینوفس سبب ایجاد شور و نشاط علمی شده است، گفت: این جشنواره با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، دانشگاه آزاد واحد ایلخچی، فرمانداری اسکو برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت دانش آموزان مناطق متعدد استان آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار در این جشنواره، اظهار کرد: تمامی تدابیر لازم برای اسکان دانش آموزان داخل و برون استان اتخاذ شده است.

سعادتی با تشریح آمار ثبت نامی در این جشنواره از ثبت نام ۶۸۰۰ تیم در بخش نمایشگاهی و مسابقاتی این جشنواره خبر داد.

وی تعداد تیم‌های پایش شده و شرکت کننده در فستیوال را ۱۱۶۹ تیم شامل ۳۴۰ تیم نمایشگاهی و ۸۲۹ تیم در بخش مسابقات، عنوان کرد.

وی متذکر شد: طبق هماهنگی‌ها پیش‌بینی می‌شود روزانه ۲۵۰۰ دانش آموز از جشنواره رینوفست بازدید کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از رقابت شرکت کنندگان در این جشنواره در چهار بخش مسابقاتی هوش مصنوعی، سازه محافظ تخم مرغ، هوافضا و رباتیک خبر داد.

در ورودی این نمایشگاه دانش‌آموزان پژوهش‌سراهای مناطق متعدد استان آذربایجان شرقی به ارائه دستاوردهایشان در حوزه‌های متعدد به ویژه حوزه رباتیک پرداخته‌اند و خلاقیت و نوآوری‌های استفاده شده در طراحی ربات‌ها و ایده‌های نو مثال‌زدنی است.

ربات تمیزکار، ربات جنگجوی سبک و سنگین‌وزن، ربات آتش‌نشان، کابین آسانسور، کرکره برقی، دستگاه میوه خشک کن خورشیدی، جرثقیل آبی، دزدگیر لیزری، اسمارت لامپ، ماشین زباله جمع کن، طرح برج تسلا، دستگاه پایش و تنظیم کننده دمای بدن حیوانات، دستگاه هوشمندسازی ساختمان ربات نویسنده و نقاش همگی از دستاوردهای دانش آموزان است که به کمک اساتید راهنمایشان در کمترین زمان ممکن طراحی شده‌اند.

کمی جلوتر دانش‌آموزان در حال تماشای  مسابقات ربات جنگجوی سنگین و سبک وزن و امدادگر محیط زیست و مسابقات نجات تخم مرغ، در پرطرفدارترین بخش نمایشگاه هستند در بخش دیگری نیز دانش آموزان برنامه نویس در حال رقابت با یک یکدیگر بوده و دانش آموزان مدارس با نیازهای ویژه نیز محصولات هنری خودشان را در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند.

نمایشگاه توانمندی‌های پژوهشی و علمی معلمان در کنار این جشنواره در حال برپایی بوده و در بخش دیگری از این نمایشگاه نیز مجلات رشد مستقر شده‌اند.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه اولین روز از جشنواره رینوفست در نمایشگاه بین‌المللی تبریز با اشاره به گسترش مرزهای دانش و تسری آن به رده‌های سنی پایین، گفت: ایده‌های تولید شده در دانشگاه‌ها اکنون توسط دانش آموزان مدارس مطرح می‌شوند.

محمد کلامی، جشنواره رینوفست و دستاوردهای دانش آموزان در این فستیوال را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: جای خرسندی و خوشحالی است که دانش آموزان ما چنین دستاوردهایی دارند و نسل آینده وارد این حوزه شده‌اند. برگزاری اولین دوره از جشنواره رینوفست در آذربایجان شرقی مایه مباهات ما بوده و دانش آموزان ما نام استانمان را به الگویی در این زمینه تبدیل خواهند کرد.

وی ضمن قدردانی از اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به دلیل بها دادن به مسئله فناوری و نوآوری، خاطرنشان کرد:  ایده‌های مشاهده شده در نمایشگاه جشنواره رینوفست قابلیت تبدیل به محصول فناورانه را دارند.

کلامی متذکر شد: طرح‌های دانش‌آموزی می‌توانند به حوزه اقتصادی وارد شده و مانند طرح‌های دانشجویی قابلیت بورسیه شدن و پیش رفتن تا مرحله انعقاد تفاهم‌ نامه را نیز دارند.

اولین جشنواره دانش آموزی فناوری و نوآوری رینوفست ترکیبی از خلاقیت ایده‌های نوآورانه و دانش بنیان شدن علم است، این جشنواره همه روزه از ساعت ۱۴ الی ۱۹ چهاردهم الی هفدهم آذر ماه پذیرای دانش آموزان است.

شور خلاقیت در جشنواره دانش‌آموزی رینوفست تبریز

شور خلاقیت در جشنواره دانش‌آموزی رینوفست تبریز

شور خلاقیت در جشنواره دانش‌آموزی رینوفست تبریز

شور خلاقیت در جشنواره دانش‌آموزی رینوفست تبریز

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.