تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 10:21
187 بازدید
کد خبر : 3271

مهمترین مسئله کشور در فضای مجازی نظام یکپارچه حکمرانی است

مهمترین مسئله کشور در فضای مجازی نظام یکپارچه حکمرانی است

قم-نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مهمترین موضوع کشور در فضای مجازی نظام یکپارچه حکمرانی فضای مجازی است، افزود: تا زمانی که این نظام یکپارچه تدوین نشود آسیب‌ها اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی پور شامگاه جمعه در نخستین گردهمایی جهادگران عرصه فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه که در مجموعه فرهنگی باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد اظهار داشت: فضای مجازی پنجمین عرصه از قدرت ملی هر کشوری به شمار می‌رود و کارکرد اصلی فضای مجازی در حقیقت همان تقویت قدرت ملی است که البته کشور ما امروز از آن فاصله دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در سال ۸۸ اوباما می‌گوید اگر تکنولوژی در حال تغییر کردن است رهبران ابرقدرت‌ها نیز باید جغرافیای سیاسی را نیز مطابق آن تغییر دهند که از همان سال‌ها شکل درگیری‌ها تغییر یافت.

وی با بیان اینکه دهه اول انقلاب تا سال ۶۸ درگیرها در عرصه جنگ سخت بوده است افزود: از آن به بعد رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ فرهنگی هشدار دادند که در نهایت در سال ۸۸ وارد جنگ نرم در فضای مجازی شدیم و از آن زمان محصولات مشخصی از سوی دشمنان برای کشورهای آسیایی طراحی شد.

تقی پور گفت: در سال گذشته نیز هدایت شبکه‌های اجتماعی در ناآرامی‌های کشور مشهور بوده است.

وی افزود: ویژگی‌های قدرت سایبری با سایر قدرت‌ها این است که سازمان‌ها و افراد نیز جدا از دولت‌ها می‌توانند در آن نقش آفرین باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: امروز فضای مجازی دسترسی به محیط‌های مستعد برای جنگ نرم را آسان کرده است و اگر روزی برای ارسال یک پیام باید مشقت‌های زیادی متحمل می‌شد امروز این امر در کسری از ثانیه در حال انجام است.

تقی پور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که امروز نیازمند افسران جنگ نرم هستیم که جایگاه تربیتی آنان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است در جنگ نرم همانند دفاع مقدس به پیروزی دست یابیم نیازمند افسران جنگ نرم هستیم و باید دید جایگاه تربیت این افراد کجا است.

متأسفانه برخی از مسئولین درک حداقلی از جنگ نرم ندارند

وی با بیان اینکه امروز در هر لحظه درگیر جنگ نرم هستیم ادامه داد: متأسفانه برخی از مسئولین درک حداقلی از این شرایط ندارند و شرایط را عادی و در روزگار صلح می‌بینند.

تقی پور با بیان اینکه امروز مهمترین موضوع کشور در فضای مجازی نظام یکپارچه حکمرانی فضای مجازی است افزود: تا زمانی که این نظام یکپارچه تدوین نشود آسیب‌ها اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: ۴ مدل حکمرانی فضای مجازی در دنیا وجود دارد و ساختار، حیطه و اصول حکمرانی فضای مجازی در کشور ما نیز باید مشخص شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: سیاستگذاری و قانون گذاری در شورای عالی فضای مجازی در حال انجام است اما خلأ قانون در این بخش وجود دارد و در ادامه تنظیم گیری در این عرصه باید تعریف شود و در عرصه نظارت و اجرا باید تدابیری اندیشید.

تقی پور تاکید کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در فضای مجازی باید تدوین و تبیین شود و نگاه حکمرانی در فضای مجازی کشور باید مشخص شود که این فضا فعلاً بی قانون و رها شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.